2635590 Du blir ju knappast raketforskare utan utbildning... och oavsett om du har tur att hamna i rätt ok bransch för att tjäna stålars som hantverkare, så är det frågan hur kul det är att göra samma sak resten av livet. Knappast så stimulerande för hjärnan att vara plattsättare i typ 50 år.
Men vill du tjäna stålars, bli lärling inom hantverkaryrket. Där kan du jobba en hel del svart, och på helger etc, verkar ju finnas hur mkt lediga jobb som helst.
Men som sagt, kanske inte så stimulerande. Inge vidare möjligheter att avancera direkt heller. Utan samma slit, dag ut och dag in till din pension
Ett tips, är att tex ta taxileg, kör heltid tillsvidare - finns hur mkt jobb som helst. Och vill du börja plugga igen, så kan du ju köra kvällar+helger, och bra betalt.
Så gör jag själv. Kör taxi, i väntan på studier, sen tänker jag bara köra taxi på helger, vilket räcker för att ge mig en helt ok månadslön. Då har jag ändå egna fordon, egen bostadsrätt, och fickpengar så det räcker och blir över till aktiesparande å allt möjligt.