Skojigt event i vaxholm/roslagen ?

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Hej alla!
Skulle behöva lite hjälp från er därute.
Sitter och spånar tillsammans med en Pr människa på ett bilföretag om att ordna en skojig dag för journalister runt den 21/22/24 Mars.
Undar om det finns något bra Eventsföretag eller ställe. Där man kan ta med ca 10-15st medelålders gubbar/tjejer som alla är motorjournalister.
Det viktiga är att det är kul och gärna har lite motorstuk.
(vi har själva en Rallybil med is-däck och 2 stolar tillförfogande)
Men det får inte va Gocart,det har dom alla vart med om så många gånger att det inte är roligt längre samt att alla inte ryms i carten längre.
Själva Eventet skall va ca 2timmar till ex i samband med/efter en lunch.

Någon som vet något roligt och bra?

/Pelle

P.Björk skrev:
Hej alla!
Sitter och spånar tillsammans med en Pr människa på ett bilföretag om att ordna en skojig dag för journalister runt den 21/22/24 Mars.
Undar om det finns något bra Eventsföretag eller ställe. Där man kan ta med ca 10-15st medelålders gubbar/tjejer som alla är motorjournalister.
Men det får inte va Gocart,det har dom alla vart med om så många gånger att det inte är roligt längre samt att alla inte ryms i carten längre.

/Pelle

Minimoto är ju alltid skoj! :) Fast jag vet inte ställen nära Vaxholm/Roslagen tyvärr

Bikerbitch skrev:
Minimoto är ju alltid skoj! :) Fast jag vet inte ställen nära Vaxholm/Roslagen tyvärr

Fast om man inte får plats i en go-cart. Hur blir det då med minimoto? :D

Rib-båt! :yoparty Gjorde det i höstas med jobbet i Vaxholm, går utav h-vete åker och hoppar på vågorna!, läste dock inte NÄR ni ska göra det, detta är ju så klart trevligare i vår!

Vet inte hur "action" det är men om det är tjockisar som itne får plats i en go-cart med så ska det väl vara ganska lugnt?
Kastellet i Vaxholm har ju sina Fångarna på Fortet aktiviteter. Sedan har de bastu/relax och bra middag om jag minns rätt, (5 år sedan).
Förresten så minns jag inte middagen, det var nog i Kalmar jag åt bra middag i någon stensal. Men det var någon middag i alla fall, det vet jag. :brynad

P.Björk skrev:
Hej alla!

/Pelle

Synd att det inte gäller sommartid, det är då vaxholm glänser. En RIB-tur kan vara en höjdare, likaså jetskisafari, fast jag skulle tippa på att det blir jävulskt kallt att åka båt i 50knop i mars. Kanske finns någon firma som har en svävare till förfogande? I övrigt kan jag inte komma på något mer motorrelaterat i vaxholmstrakten.

Det fins ett ställe som i alla fall ligger närmare än dom som nämnts ovan. Det ligger typ mellan Vaxholm och Upplands Väsby

Där kan man om man vill köra go-kart (fast det hoppar vi över då dom var less på det) En typ av folkrace, rundbana, terrängbana med cykel, paintboll och massa annat.

Problemet är dock att jag inte kommer på vad det heter......Hmmm :va

Vet dock vart det ligger. Ska leta lite på nätet, åter när jag hittat det.

/Liwa1

Det heter

Stockholm Paintball & Äventyrscenter och Motorparken

http://www.stockholmpaintball.se/

I annat fall får du hyra in lite folk på sporthoj och sätta gubbarna bakpå hojarna med färd via Bogesund och ta glass i Vaxholm :D

Last edited:
Liwa1 skrev:
I annat fall får du hyra in lite folk på sporthoj och sätta gubbarna bakpå hojarna med färd via Bogesund och ta glass i Vaxholm :D

Jo det skulle va skoj fast det är nog inte mycket till hojväder v12 här i sthlm.
Sen så tror jag inte alla skulle uppskatta en sådan tillställning heller,Tyvärr.

Uppläget är att vi tar ut en slinga som är ca 10mil sen så stannar vi för en lunch och leker en stund. Sen så åker vi vidareoch dom byter förrare i bilarna.
Kör ca 10/15mil tillbaks till kontoret.

Ledsen att säga men jag tror att det bara blir en lunch och lite info.
Ingen lekstuga denna gång :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...