Skojig text om republikanen

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Day in the Life of Joe Middle-Class Republican
by John Gray

Joe gets up at 6:00am to prepare his morning coffee. He fills his pot full of good clean drinking water because some liberal fought for minimum water quality standards. He takes his daily medication with his first swallow of coffee. His medications are safe to take because some liberal fought to insure their safety and work as advertised.

All but $10.00 of his medications are paid for by his employers medical plan because some liberal union workers fought their employers for paid medical insurance, now Joe gets it too. He prepares his morning breakfast, bacon and eggs this day. Joe’s bacon is safe to eat because some liberal fought for laws to regulate the meat packing industry.
Joe takes his morning shower reaching for his shampoo; His bottle is properly labeled with every ingredient and the amount of its contents because some liberal fought for his right to know what he was putting on his body and how much it contained.
Joe dresses, walks outside and takes a deep breath. The air he breathes is clean because some tree hugging liberal fought for laws to stop industries from polluting our air. He walks to the subway station for his government subsidized ride to work; it saves him considerable money in parking and transportation fees. You see, some liberal fought for affordable public transportation, which gives everyone the opportunity to be a contributor.
Joe begins his work day; he has a good job with excellent pay, medicals benefits, retirement, paid holidays and vacation because some liberal union members fought and died for these working standards. Joe’s employer pays these standards because Joe’s employer doesn’t want his employees to call the union. If Joe is hurt on the job or becomes unemployed he’ll get a worker compensation or unemployment check because some liberal didn’t think he should lose his home because of his temporary misfortune.
Its noon time, Joe needs to make a Bank Deposit so he can pay some bills. Joe’s deposit is federally insured by the FSLIC because some liberal wanted to protect Joe’s money from unscrupulous bankers who ruined the banking system before the depression.
Joe has to pay his Fannie Mae underwritten Mortgage and his below market federal student loan because some stupid liberal decided that Joe and the government would be better off if he was educated and earned more money over his life-time.
Joe is home from work, he plans to visit his father this evening at his farm home in the country. He gets in his car for the drive to dads; his car is among the safest in the world because some liberal fought for car safety standards. He arrives at his boyhood home. He was the third generation to live in the house financed by Farmers Home Administration because bankers didn’t want to make rural loans. The house didn’t have electric until some big government liberal stuck his nose where it didn’t belong and demanded rural electrification. (Those rural Republican’s would still be sitting in the dark)
He is happy to see his dad who is now retired. His dad lives on Social Security and his union pension because some liberal made sure he could take care of himself so Joe wouldn’t have to. After his visit with dad he gets back in his car for the ride home.
He turns on a radio talk show, the host’s keeps saying that liberals are bad and conservatives are good. (He doesn’t tell Joe that his beloved Republicans have fought against every protection and benefit Joe enjoys throughout his day) Joe agrees, “We don’t need those big government liberals ruining our lives; after all, I’m a self made man who believes everyone should take care of themselves, just like I have....

Lär säkerligen ligga något i det. Tycker att jag känner igen samma mönster från det här forumet. "Vad ska jag med facket till?", "varför ska mina pengar bekosta ett socialt skyddsnät?" osv.

A Day in the Life of "Joe the Liberal":

He survived, since the Republicans made US safe.

:rofl

Markus skrev:

"Safe"?

Istället för att ensidigt lägga resurser på terrorismhotet kunde man ju tycka att att de kunde kika ner mot gatorna då och då, där människor skjuts ihjäl på löpande band. Eller vad hände med "kriget mot drogerna"?. De stora reella hoten mot säkerhet tycker jag inte att republikanerna gör mycket åt.

mb skrev:
"Safe"?

Istället för att ensidigt lägga resurser på terrorismhotet kunde man ju tycka att att de kunde kika ner mot gatorna då och då, där människor skjuts ihjäl på löpande band. Eller vad hände med "kriget mot drogerna"?. De stora reella hoten mot säkerhet tycker jag inte att republikanerna gör mycket åt.

[KOMMUNISTMODE ON]
Ja, terrorism är ju inget reellt hot mot USA eller västvärlden i övrigt. Det är ju uppenbart.
Jag visste inte att man slutat bekämpa all kriminalitet, hade jag vetat det hade jag aldrig skrivit så dumt.
[KOMMUNISTMODE OFF]

Markus skrev:
[KOMMUNISTMODE ON]
Ja, terrorism är ju inget reellt hot mot USA eller västvärlden i övrigt. Det är ju uppenbart.
Jag visste inte att man slutat bekämpa all kriminalitet, hade jag vetat det hade jag aldrig skrivit så dumt.
[KOMMUNISTMODE OFF]
Det finns en skröna om att man i en delstat i usa gick ut i media med att det skulle bli brist på dasspapper. Alla stack till affären för att fylla på sitt förråd och innan veckan var slut var det just brist på toapapper. Hmm... vad ville jag säga med det. Jo, jag tror att det ensidiga fokuset på terrorismen riskerar att bli till en slags självuppfyllande profetia. Man initierar insatser som slår fel, det skapas en allmän rädsla, motsättningar mellan kulturer osv. Sitter du och räknar på det en stund så märker du snabbt att hittills utförda terroristdåd är en piss i sjön jämfört med interna kriminaliteten. Man har med andra ord fokus på fel saker.

En sån sak som usa:s ovilja att minska koldioxidutsläppen tyder på att de närmare bestämt har prioriteringarna åt helvete fel. Landet ger det största enskilda bidraget åt en utveckling som leder till att hundratals miljoner människor kan förlora de korallrev som föder dom, samt ytterligare hundratals miljoner kan komma att bli tvunga att folkvandra på grund av ändrade odlingsförhållanden. Jag är förundrad över att det inte sker fler terrostdåd mot usa än vad det faktiskt gör.

Last edited:
mb skrev:
Jo, jag tror att det ensidiga fokuset på terrorismen riskerar att bli till en slags självuppfyllande profetia.

Vem har sagt att det är ett ensidigt fokus? Lena Mellin?

mb skrev:
Man initierar insatser som slår fel, det skapas en allmän rädsla,

Med all rätt, vad gjorde du den 11/9-2001 förresten? Tältade utan tv? Det är inget påhitt.

mb skrev:
motsättningar mellan kulturer osv.

Ja, och det är ju inte terroristernas fel... :rolleyes: De vill ju bara bli kompisar med USA.

mb skrev:
Sitter du och räknar på det en stund så märker du snabbt att hittills utförda terroristdåd är en piss i sjön jämfört med interna kriminaliteten. Man har med andra ord fokus på fel saker.

Så man ska strunta i det högst verkliga terrorhotet eller? :confused:
Dessutom, med ditt resonemang kan man negligera flertalet samhällsproblem:

Vad är en regnskogsskövling jämfört med x miljoner HIV-smittade afrikaner?
Vad är problemet med fängelserymningar när en del inte ens har någonstans att bo?
Vad är problemet med trafikdödade när fler dör av hjärt och kärlsjukdomar?
Vad är problemet med hedersmord när det begås fler "andra mord"?
Vad är problemet med sjukskrivningar när barn utsätts för sexuella övergrepp?

Man kan hålla på och tramsa och jämföra hur mycket man vill, men faktumen kvarstår: bl.a. att USA är under konstant terrorhot.

mb skrev:
En sån sak som usa:s ovilja att minska koldioxidutsläppen tyder på att de närmare bestämt har prioriteringarna åt helvete fel.

Det ena utesluter inte det andra, eller menar du att de måste välja? Jag tror inte de gjort så mycket mer åt utsläppen även om de inte attackerats.

mb skrev:
Landet ger det största enskilda bidraget åt en utveckling som leder till att hundratals miljoner människor kan förlora de korralrev som föder dom, samt ytterligare hundratals miljoner kan komma att bli tvunga att folkvandra på grund av ändrade odlingsförhållanden.

Och det har ingenting med terrorism att göra så vitt jag vet...? Eller är Usama en bitter sportdykare egentligen?
Dessutom så ger Bill Gates mer bidrag till u-länder själv än vad SIDA förmedlar. Men han är ju ond kapitalist så honom hatar vi ändå eller?

mb skrev:
Jag är förundrad över att det inte sker fler terrostdåd mot usa än vad det faktiskt gör.

Ja det är du säkert, kanske ledsen också.

Markus skrev:

Hur många amerikaner mördas av andra amerikaner varje år? Så där vansinnigt safe verkar det inte vara.

Allt måste ställas i rimliga proportioner. Det var bara ungefär det jag ville säga.

Markus skrev:
Dessutom så ger Bill Gates mer bidrag till u-länder själv än vad SIDA förmedlar. Men han är ju ond kapitalist så honom hatar vi ändå eller?
Vad jag har förstått så är gates i det här hänseendet inget vidare poppis hos bushadministrationen. Beteendet bidrar ju inte till bnp.

t-rex skrev:
Hur många amerikaner mördas av andra amerikaner varje år? Så där vansinnigt safe verkar det inte vara.

Nej, det var lite ironiskt. Men man kan vända och vrida på det, vilket liberalen som knopat ihop den ursprungliga texten definitivt hade gjort.

Markus skrev:
Nu är du ute och cyklar. Bill Gates ger inte bort pengar i något gott syfte. Han knyter upp nya affärer och monopol på nya marknader, det är allt. Otroligt lite kontanter delas ut, däremot programvara som kostar honom otroligt lite att reproducera men hela marknadsvärdet annonseras ut som bidrag, det är helt fel. Hans stiftelser som får mycket uppmärksamhet tjänar mer pengar på ränta än vad de delar ut så det kostar inte honom något, det är bara affärer.

Och vi hatar inte honom för att han är rik utan för att han gör världens sämsta mjukvara.

Ninjaboy skrev:
Nu är du ute och cyklar. Bill Gates ger inte bort pengar i något gott syfte. Han knyter upp nya affärer och monopol på nya marknader, det är allt. Otroligt lite kontanter delas ut, däremot programvara som kostar honom otroligt lite att reproducera men hela marknadsvärdet annonseras ut som bidrag, det är helt fel. Hans stiftelser som får mycket uppmärksamhet tjänar mer pengar på ränta än vad de delar ut så det kostar inte honom något, det är bara affärer.

FEL!
sedan jan 2000 har man skänkt $4,723,447,436 i bidrag.
http://www.gatesfoundation.org/

Ninjaboy skrev:
Och vi hatar inte honom för att han är rik utan för att han gör världens sämsta mjukvara.
FEL!
Utan Microsoft hade utvecklingen på PC-sidan legat ljusår efter.
Men du kanske sitter och kör på en gammal os2-häck?
Alla som jobbar med IT _VET _ att windows är det enda vettiga os:et för arbetsstationer. T.ex. Linux är i bästa fall nästan lika bra som Win. :fakta

Gixxer-Anders skrev:
FEL!
sedan jan 2000 har man skänkt $4,723,447,436 i bidrag.
http://www.gatesfoundation.org/
Och det från en oberoende källa! Imponerande. :rolleyes:

Gixxer-Anders skrev:
FEL!
Utan Microsoft hade utvecklingen på PC-sidan legat ljusår efter.
Men du kanske sitter och kör på en gammal os2-häck?
Alla som jobbar med IT _VET _ att windows är det enda vettiga os:et för arbetsstationer. T.ex. Linux är i bästa fall nästan lika bra som Win. :fakta
Jag jobbar med IT och vet inte detta.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back