Skojig lek

Hmmm, ni känner kanske till att testet togs fram av amerikanska marinkåren under 30-talet för att man skulle kunna gallra ut gay-killar bland officersaspiranterna. De som svarade annat än "hammare röd" blev ej antagna till utbildningen.

Idag är vi inte lika intoleranta.

det finns ett annat test, typ samma, du ska få nån att läsa detta högt.

6
66
666
6.666
66.666
666.666
6.666.666
66.666.666
666.666.666

altså, inte bara säga 666666666 utan, sex sextio sex å så vidare å slutligen sluta på sexhundrasextiosexmiljonersexhundrasextiosextusensexhundrasextiosex... (ööö)

å så ska du fråga efter en färg å ett verktyg...

svaren blir i 99% av fallen just som många har fått i det andra testet Blå Och hammare....

mb skrev:
Antar att det ungefär som att talet "7" är absolut dominerande när man ber någon säga ett tal mellan 1 och 10.

Körde detta på jobbet på 20 av varandra oberoende människor, dom hörde aldrig vad den före svarade, och resultatet: 17 st svarade 7!!!!!!!! :yoparty :rofl

Helt otroligt!!! En sommarjobbare följde mig på håll och skrattade nästan på sig!! :lol

juha01 skrev:
Körde detta på jobbet på 20 av varandra oberoende människor, dom hörde aldrig vad den före svarade, och resultatet: 17 st svarade 7!!!!!!!! :yoparty :rofl

Helt otroligt!!! En sommarjobbare följde mig på håll och skrattade nästan på sig!! :lol
Undrar förresten om det funkar lika bra i andra länder.

1-3 och 8-10 uppfattas troligtvis som utstickande låga/höga tal. Utstickare är inget som gillas av sverigementaliteten. Då återstår "lagom"-intervallet 4-7, där 6 är uteslutet av freudianska skäl. 5 är alldeles för lagom. 4 för tanken till att precis inte nå fram till pallplatsen; det är även strax under genomsnittet räknat från andra hållet. Talet 7 klingar däremot bättre. Ofta återfinns det i mytologierna representerande renhet och fullständighet ("heligt tal"). Samtidigt känns det inte förmätet, utan lagomt lagom så att säga.

Hoppsan !

Blev hammare & röd !

Känns ju skitkonstigt, bara av att svara på lite mattetal. :confused:

Kay skrev:
"Radiotjänst i Kiruna"-blå slagborrmaskin.
:rofl

Röd skiftnyckel verkar vara rätt vanligt också... Själv var jag i närheten: röd blocknyckel. Wohoo, jag är onormal!!! :tummenupp

På testet "tänk på ett tal mellan 1 och 10" skulle jag svarat 2. Så jag är onormal där också, sticker ut lite från massan. :D

Det är rätt intressanta tester det här! Frågan är ju varför man svarar som man gör och varför ibland större grupper av individer svarar samma sak... :va

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!