Skojare

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
La ut hojjen på blocket,har fått en massa intresserade mest engelsmän hehe.Men undrar bara va som skulle hända med den dealen som han beskriver i mailet.Jag fattar det som att jag skulle få pengarna å sen skulle den shippas?
Hello ,

Thanks for quick response. I'm ok with the price you gave me for the bike and i will be paying through paypal(www.paypal.com). As you know it is the best way to pay for online purchases. So do get back to me with the details below so that i could proceed with the payment:

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No:

Once i receive the information, i will go ahead with the payment through PayPal and if you don't have an account with paypal, you can just visit, www.paypal.com and sign up for an account with your e-mail. After the payment has been made and approved, i will contact my shipping company to come and pick up the bike. So I will need your home address as well for the bike to be Picked Up by the Shipping Company..

Kindly get back to me as soon as possible so that we could finalise this transaction.

I wait to read from you soon.

Elis

Du är en i raden.
Han kommer att betala 6000kr för mycket, ber dig att betala tillbaka det. Han konto saknar täckning, du blir blåst på pengarna, har du lite otur hinner du skicka hojen också. osv osv...

:-)

Mats

Jag svarade en sådan pajas att det visst gick att betala via PayPal.
Den exakta summan var 27000 Sek och pengar över 27000 Sek sänt till mig via PayPal behåller jag och betalas tillbaka kontant vid upphämtande av motorcykeln.
Och Motrcykeln kunde hämtas efter det att jag hade pengarna i näven från PayPal kontot.
Föreslog också att han hunde betala kontant när han kom och hämtade hojen.

Han ville helt plotsligt inte köpa hojen trots att han var så himla ivrig att skicka pengar innan. :D

Ren blåsning som Nigeria brev. Råka ut för en sån typ som ville köpa en dyr klocka av mig. Dem fejkar att dem har fört över pengar o blabla med falska kvitton och falska konton i tex scottland. O sen bad han mig skicka klockan till Nigeria haha eller hur, jag sa att jag var på semester i grannlandet och hade kontaktat polisen som är jävligt skjutglaf i Nigeria och gav dem den adress han utlämna. Han sket på sig.

Ren blåsning som Nigeria brev. Råka ut för en sån typ som ville köpa en dyr klocka av mig. Dem fejkar att dem har fört över pengar o blabla med falska kvitton och falska konton i tex scottland. O sen bad han mig skicka klockan till Nigeria haha eller hur, jag sa att jag var på semester i grannlandet och hade kontaktat polisen som är jävligt skjutglaf i Nigeria och gav dem den adress han utlämna. Han sket på sig.

haha klockren..BRA!!! =)

Lite kul om du kunde berätta hur du vet att han sket på sig :)

Jag fick ett par sådana mail när jag hade ute min BMW K100rs :bow på Blocket:rolleyes:. De skickar alltså mail på vilken annons som helst.

Last edited:
Lite kul om du kunde berätta hur du vet att han sket på sig :)

Jag fick ett par sådana mail när jag hade ute min BMW K100rs :bow på Blocket:rolleyes:. De skickar alltså mail på vilken annons som helst.

Antagligen automatiskt bara, de tittat högst antagligen inte på annonsen :näsblod

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra