Skojar folk med dessa priser?

• Thread starter Thread starter Linkan_85
  • Start date Start date
Jag håller inte riktigt med er.

Jag tycker att det är lättare att sälja än att köpa..

Jag letar nu efter en ersättare för R6an, en nyare hoj av icke bestämt märke och modell. Jag har ringt på många anonser. Vissa begär ca 15-20% under nypris för en 2 år gammal hoj och vägrar att gå ner 500 kronor trotts att anonsen varit ute i nästan 2 månader.

Last edited:
Jag håller inte riktigt med er.

Jag tycker att det är lättare att sälja än att köpa..

Jag hade själv en tråd igång i detta ämne, och håller med. Det som ligger kvar på blocket i mer än en månad är "bottenskrapet", dvs det som håller för högt pris och/eller har andra fel.

Någon svarade mig att det är helt fel tid på året att köpa hoj, och så är det nog. Jag har börjat ledsna ur totalt, då jag inte är så desperat att jag tänker betala ett fantasifullt överpris.

Kan dock konstatera att jag sålde min på bara nån vecka trots midsommarhelger och allt. Första killen som kom och testade åkte hem med den redan samma kväll. Sitter sedan här hemma med en massa cash på fickan men fortfarande utan hoj. :va

Nej, min hämnd kommer i höst. Då ska jag pruta ihjäl någon stackars jävel i desperat behov av pengar, sen ska jag sitta och putsa och mysa hela vintern!! :tummenupp :D

helt sjukt med fantasipriser, helt klart!

Som tur är så har man ju snickrat ihop en app som rippar blocket.se på alla mc-annonser var 3e minut och skickar dem som en RSS-feed till min RSS-läsare som poppar upp en ruta när en ny annons kommit. Man är ganska snabb med att uppmärksamma nya annonser :tummenupp (även fast det just nu aldrig kommer några prisvärda hojar av någon anledning)

Just nu är väl marknaden lite speciell. Många tror att de kan sätta vårpriser på sina hojar, när köpkraften närmar sig höststyrka (eller svaghet). De som är kvar är de som inte förstår vad cykeln är värd i dagsläget, och det är också de som kommer vara kvar tills det att ägaren vädrar morgonkaffet och sänker priset. Chansen är stor att skillnaden mot orginalpriset blir än större när detta väl sker dock.

Jag själv har ett maxtak på vad jag lägger på en hoj. Säljaren får antingen anpassa sig till det, om det är rimligt objektivt sett, eller också väntar jag till någon annan gör det vilket sker förr eller senare. Jag har inte någon panik, och utbudet kommer bara bli bättre för en köpare iaf.

Jag menade bara att den inte var såld.

Men jag har precis satt ut min, o har den inte på blocket än då jag inte har någon panik att sälja iväg den. Har bara satt ut den om någon skulle vara intresserad av att köpa den då den inte är bra för mig. Då det kostar mycket att ha hoj o jag har haft nog med skadeproblem o inte skulle klara av en krasch:näsblod (Kör med en ny opererad axel) vilket kanske inte är optimalt

Så, när kommer du o kollar på den då:tungan ?
När priset blir de rätta ;)

Ska ja vara helt ärlig så tycker jag de är dyrt, har 2 polare som köpt 640 årsmodell 2002 nu under "högsäsong". Den ena hojen har gått 900 mil och priset var 34 för den, den andra hade gått 1200 och priset på den var 32.

Alla värderar ju prylar olika!

kolla in detta, här snackar vi SJUKT http://www.blocket.se/vi/17088030.htm?ca=23_11_s

Det är NÄSTAN så man kan få en r1 -04a till det priset, HELT sinnessjukt

edit: r6 -00 64k

Jag sålde min R6 från 2000 med 3000 mil på mätaren, för två veckor sedan.
Hojen är även omlackad. (Av känd lackerare). Jag fick 47 000Sek.
En affär från verkliga livet. hoppas att det hjälper dig att hitta en rimlig prisbild.

En affär från verkliga livet. hoppas att det hjälper dig att hitta en rimlig prisbild.

ja det är helt galet mycket men lägg till 17k på det, haha helt otroligt. Får han den såld så säger jag bara :Bugar

jag plockade ut en hornet -07 förra året som jag tröttnade på rätt fort o sålde till en polare för 50k, något billigt kanske men vafan lätt att de är värt några lax o slippa krabba med dryga människor och sistapris slynor..

Vettig prisbild? För 40-45 får du den nyare modellen som kom 03, skulle aldrig ge över 35k för en gammal R6 oavsett mil osv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti