Skoj i Skåne?

Vill man bo i de "finare" områdena i Malmö så ska man ju leta sig mer emot city och västra delarna av stan. Dock så är det ju såklart dyrare priser på lägenheterna där.

Starfighter skrev:
Vill man bo i de "finare" områdena i Malmö så ska man ju leta sig mer emot city och västra delarna av stan. Dock så är det ju såklart dyrare priser på lägenheterna där.

Vad exakt anses som "city" i Malmö? Vad är "centrum"?

Zee skrev:
Tjeena, ni får Malmö o låta som Compton eller nått...! :näsblod

Så jäkla illa kan det väl inte va, jag menar vanliga männsikor bor väl där? :hihi

Vart kan man hitta lgh inom en rimlig tid om man bortser från Malmö o Lund då, som ligger i anslutning till dessa städer?
definiera normala människor. om du någonsin kört bil eller mc i malmö så inser du att det är väldigt få normala människor som bor där.

Zee skrev:
Allvar? Det är så jävla illa alltså?

Vi kommer ju bo på Sofielund.. så jävla illa kan det väl endå inte vara va?

Jag gillar inte malmö efter att en jävla rasist gubbe försökte strypa mig på tåget.

Att köra bil i malmö går knappt, ingen och då mennar jag ingen respekterar trafikreglerna. Sen vågar du inte parkera någonstans efter kl 10.

Last edited:
Zee: Tyvärr är det ganska sant, som alla säger om Malmö. Där händer mycket skit.. Och din flickvän ska du nog inte släppa ut helt ensam efter mörkrets inbrott.. :( Synd ni inte hittade nåt i Lund, mycket dyrt, men lugnare..

Måste ni bo inne i en stad då? Finns ju många större samhällen här runt omkring, som inte räknas som städer, men som ändå har det mesta.

Fast, Malmö ä nog inte värre än Halmstad.. En killkompis till mej blev skjuten i magen när ett gäng försökte sno hans hoj... I halmstad..

Swish :

Jag bor i utkanten av sandby så det är ganska nära till harlösa och revinge :hihi

Så vi ses kanske i sommar :)

Zee skrev:
Du skojar va? :hihi

For real? Shit pomfritt. Jag är mest orolig för bruttan min. Man kankse inte ska låte henne lalla runt hur som helst på kvällarna då? :brinnerup
Nej, speciellt inte runt parkerna, vilket det finns rätt mycket av i malmö, inte heller på torgen ska man gå, där brukar gängen stå.

Edit: de inscensatte en våldtäkt i malmö mitt på dagen på något torg, bruden skrek som fan och så, folk bara tittade, ingen gjorde något.

Så bra är den staden.

Last edited:
Har ni tråkigt boys?

Ställ upp å gör en välgärning dådå..

Mer info HÄR!

Se till att ta med egna verktyg bara.. Det finns ofta att låna men de brukar gå åt rätt snbbt!

Intressant att det bara är folk som bor utanför storstäderna som uttrycker sig som att bara du visar dig i storstan så lär du bli både skjuten och rånad!

Nej Zee du lär nog skapa dig egna åsikter när du flyttat till Malmö, och då förmodligen sitta och skratta åt det mesta som skrivs här.

Visst jag vill nog säga att det händer mer här än vad det gör i lille Eslöv, Lilla harrie eller Lund, Men det e väl det mindre rimligt att jämför städer med 10,000-30,000 invånare och storstäder som Malmö, Göteborg eller Stockholm.

Jag har bott 10år i Malmö, och har aldrig råkat ut för verkan det ena eller det andra. Men däremot har mina kompisar råkat ut för både missandel, rån och knivhot när det befunnit sig i Trelleborg, lund och Ystad.

Solid snake skrev:
Nej, speciellt inte runt parkerna, vilket det finns rätt mycket av i malmö, inte heller på torgen ska man gå, där brukar gängen stå.

Edit: de inscensatte en våldtäkt i malmö mitt på dagen på något torg, bruden skrek som fan och så, folk bara tittade, ingen gjorde något.

Så bra är den staden.

Detta kan mycket väl ha hänt, men det är knappast så att folk hade brytt sig någon annanstans heller!

Var det inte så att detta icensattes på Plattan i Stockholm, för så minns jag det!

Maldiani skrev:
Intressant att det bara är folk som bor utanför storstäderna som uttrycker sig som att bara du visar dig i storstan så lär du bli både skjuten och rånad!

Nej Zee du lär nog skapa dig egna åsikter när du flyttat till Malmö, och då förmodligen sitta och skratta åt det mesta som skrivs här.

Visst jag vill nog säga att det händer mer här än vad det gör i lille Eslöv, Lilla harrie eller Lund, Men det e väl det mindre rimligt att jämför städer med 10,000-30,000 invånare och storstäder som Malmö, Göteborg eller Stockholm.

Jag har bott 10år i Malmö, och har aldrig råkat ut för verkan det ena eller det andra. Men däremot har mina kompisar råkat ut för både missandel, rån och knivhot när det befunnit sig i Trelleborg, lund och Ystad.

Detta kan mycket väl ha hänt, men det är knappast så att folk hade brytt sig någon annanstans heller!

Var det inte så att detta icensattes på Plattan i Stockholm, för så minns jag det!

Tack! Jag tar kommentarerna med en stor nypa salt endå. Vi kommer nog endå bara bo där ett år eller så, så det får duga tills man hittar något bättre.

Täncks för all info iaf.

Maldiani skrev:

Jag hörde att det var i Malmö.

Loy skrev:
Swish :

Jag bor i utkanten av sandby så det är ganska nära till harlösa och revinge :hihi

Så vi ses kanske i sommar :)

Ja, det gör vi kanske.. :) Vad kör du för nåt då?

Maldiani skrev:

hur kunde jag veta att trelleborg skulle dyka upp på en sådan lista

Maldiani skrev:

Jag kan säga att jag känner mig 20 gånger trygare i stockholm än malmö. Om du blir rånad i ystad så kan jag svära på att gärningsmannen kommer från malmö...
Misshandlad är nog lätare att bli dock.

Nej det va misshandel dom isceensate på plattan. Efter 5 minuter kom en 81 årig tant fram. :död

prulle skrev:
Jag kan säga att jag känner mig 20 gånger trygare i stockholm än malmö. Om du blir rånad i ystad så kan jag svära på att gärningsmannen kommer från malmö...
Misshandlad är nog lätare att bli dock.

Nej det va misshandel dom isceensate på plattan. Efter 5 minuter kom en 81 årig tant fram. :död

Kan det bero på att förmodligen att du har en anknytning till stan?

Synd att du har så jävla fel, har gått i skolan 6år i ystad, och jag kan lätt räkna upp namnet på 10 kräk hemmahörande i Ystad som väldigt gärna åker in till Malmö, för att syssla med det ena och det andra!

Maldiani skrev:
Kan det bero på att förmodligen har en anknytning till stan?

Synd att du har så jävla fel, har gått i skolan 6år i ystad, och jag kan lätt räkna upp namnet på 10 hemmahörande i Ystad som väldigt gärna åker in till Malmö, för att syssla med det ena och det andra!

okej? Det finns en jävla massa ligister oxh idioter i tommelila nu för tiden men det är inte många i själva ystad...

Men vist man blir inte rånad så fort man går utanför dörren i malmö men man får defenitivt känslan av det. Jag gillar inte malmö helt enkelt.

prulle skrev:
okej? Det finns en jävla massa ligister oxh idioter i tommelila nu för tiden men det är inte många i själva ystad...

Men vist man blir inte rånad så fort man går utanför dörren i malmö men man får defenitivt känslan av det. Jag gillar inte malmö helt enkelt.

Känslan att man ska bli RÅNAD NÄR MAN GÅR UTANFÖR DÖRREN!!
VILKEN PLANET BEFINNER DU DIG PÅ?

Hur vågar du överhuvudtaget sätta dig på en hoj?

Maldiani skrev:
Känslan att man ska bli RÅNAD NÄR MAN GÅR UTANFÖR DÖRREN!!
VILKEN PLANET BEFINNER DU DIG PÅ?

Hur vågar du överhuvudtaget sätta dig på en hoj?

Jorden själv?

Efter som jag blev på joppad av en fylle gubbe på tåget knivhotad i en gränd. En fick tjuv föröskt sno min plånbok. Min polare ned slagen för att han bara hade 20 spänn på sig när han blev rånad i sin egen trapuppgång på trelleborgsgatan så tycker inte jag om malmö. Är det så jäbla konstigt att jag inte tycker om en stad då?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg