Skoj bygge utan gränser eller planer!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Har en 600cc radfyra, ca 100 häst. Som jag tänkte sätta i något kul under vintern. Är jävligt sugen på att bygga någon gokart/crosskart eller en helstel "minichopper", lutar mest åt det 4hjuliga alternativet, har ringa svetskunskaper och riktigt dålig ekonomi så detta kommer att bli en tråd alá freespeedboj eller vad han nu heter, det får bära eller brista liksom. Har även en minimoto som skulle må bra av 100 hästar, och en halv Honda MT5 utan motor, så det finns ju några alternativ:gnissla

gå ihop med nån polare el likn.. han får lägga in ett färdigt crosskartchassi el gokartchassi så har ni en bra början.. :) crosskart borde ju va skitkul med en sån..

kanske köpa en gamcross. såna utan motor får man från en femhundring och uppåt.. förläng sen svingen o du har en hillclimber :tungan

Har du ingen rostig gammal damcykel som du kan bygga om till mc??funkar nog lika bra som att ta mopperamen...var försiktig .. bygg något som går att köra utan att riskera liv och lem..mvh

Last edited:
Tycker Bullysmiles förslag va bra. Lär kräva en del jobb iof men du kan säkert lura fram nån gammal tjyvgubbe som kan hjälpa med svetsningen eller vad det nu är som behövs. 100 hk i en MT-ram känns inte som ett vettigt alternativ tyvärr, mer som något jag hade fått för mig efter ett antal pilsner med polarna i garaget= dålig idé:D

Ferspeedboy heter jag ;) glöm inte de jag finns ju kvar ett tag till :D

Kör hårt, glöm allt vad säkerhet heter, heheheh.

go go go go go boy, go go go go go hard core :D

Hoppas du klurar ut nån gång i vinter vad du vill stoppa motor i, annars kan jag ta den o stoppa i min RS125a o sen kör jag så de ryker :D

En MT5 med 100hk är så sjukt hårdrock....

Haha, jafan! Det hade varit något att ställa i vardagsrummet och starta upp på förfesterna :yoparty Största problemet jag ser är att få dreven att spåra :näsblod Lär ju bli 20cm differens om jag sätter rad4an centrerad i MT5-ramen:gnissla

har du dåligt med pengar så får du bygga en lådbil :yoparty
hade nog sätt rätt roligt ut & ganska så billigt

Hahaha, nästan värt att slänga ihop en lådbil och sätta motorn i bara för att se hur det går :D Har några däck på fälg till Volvo 360 liggandes, spikat chassi i 2"4 och 175/70-13" hjul :yoparty Har säkert någe gammalt bakdrev liggande också så det går att fixa drivning:gnissla

Annars har jag ju gaffel, kronor, sving, hjul+däck till Fazer 600 som man kan bygga något av, tänk er fet alusving och 160bakdäck på en MT5a med 100 hästar :yoparty:fyllisar:Bugar:näsblod

http://www.blocket.se/goteborg/Crosskart_ATV_Cross__Fabriksny__23776039.htm?ca=20&w=2

Denna hade ju varit perfekt att sätta motorn i! Men den är ungefär 7500 kr för dyr för vad jag hade tänkt att lägga på detta bygget:gnissla

Eller denna :va
http://www.blocket.se/jonkoping/Gokart_objekt_24672534.htm?ca=20&w=2

Min grundtanke är något sånt här hemmabygge att sätta 600an i, men dom är oftast för dyra begagnade och stålrör/profiler är också dyrt :huvet:huvet

http://www.blocket.se/angelholm/Gokart_125a_24320731.htm?ca=20&w=2

Last edited:
Jag röstar för en stelbenschopper, det vore grymt fränt. Köp en begagnad kina-chopper och bygg om så har du hälften färdigt, kan bli lite jobb att få till drivningen bara...

Haha, jafan! Det hade varit något att ställa i vardagsrummet och starta upp på förfesterna :yoparty Största problemet jag ser är att få dreven att spåra :näsblod Lär ju bli 20cm differens om jag sätter rad4an centrerad i MT5-ramen:gnissla

sätt så drevet är i linje sen får du burka vänster på raksträckorna :tummenupp

jag röstar för MT5an fan om du inte tar den idén!

Last edited:
sätt så drevet är i linje sen får du burka vänster på raksträckorna :tummenupp

jag röstar för MT5an fan om du inte tar den idén!

Haha :D

Bygg en s[n h'r http://www.youtube.com/watch?v=PCbwYRyzeIw

K;p en svets p[ rusta och l'r dig, det 'r inte s[ sv[rt...

Precis något sånt jag tänkte på, men den där va lite tyst :rolleyes:
Hade varit sjukt kul att bygga en sån men det är för mycket pengar i det :huvet

Har pinnsvets och kan svetsa så det blir "hållbart", så det ska nog inte vara några stora problem, men snyggt blir det inte :gnissla:D

Problemet med detta bygget är ekonomin, som arbetslös icke-studerande ungdom är det inte mycket pengar över till sånt här :näsblod Dessutom har jag min YZF 750R som jag ska renovera motorn på i vinter, och en gammal volvo 360 som ska hållas rullande :huvet:gnissla Men jag ska försöka få till något med de delar jag har:tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra