Skjutsvänlig hoj som passar mig?!

Jag fick tjit för komforten (mest beroende på körstil iofs), 2 dagar senare saknade SDn skjutspinnar! Simplicity lasts!

kanske är din piga mkt längre/större än min. Men hon verkar trivas bakpå Dukken utan mankemang, flera andra SD-piloter åker en del med skjuts och några har relativt stora (inte feta, stora) cheyer som verkar trivas bra.. Så är det gott med V-twin när vikten blir tygr eoch man vill köra mjukare än vanligt!

Gillar du duccen så kanske du gillar triumph thruxton?

Jag tror däremot fortfarande på FZ6 i någon variant, eller kanske GSR600. Båda sköna att sitta bakpå.

Vete fan om jag kan rekommendera VFR:en...köpte den själv just för att gumman skulle trivas med att åka med. Jag är väl drygt 170 lång och hon är väl kanske 160 cm, tror att man skulle vara lite längre egentligen för att sitta bekvämt.
Hon ser bra över min axel, men inte är hon nöjd :va
Runt 10 mil inklusive 1 eller 2 pauser pallar hon, sen är det nog. :huvet
Nog bättre att ge henne en egen hoj...

Själv trivs jag dock utmärkt på hojen...:hojsmilie

VFR'en ser ju onekligen skjutsvänlig ut, och även om jag inte är så förtjust i sporttourers känns den ganska ok. Dessutom har den väl en twin, vilket gör det hela lite skojigare... Blir helt enkelt till att pröva den! :tummenupp

Du vill alltså att jag ska bli utsedd till byfåne nu när precis flyttat och "startat ett nytt liv" i Mariefred?? :gnissla

Last edited:
Jag vill minnas att i senaste Bike gjorde man ett test på naken/bushojar.
Kan vara fel test jag minns. Men har för mig att man även testade med passagerare. Ska kika när jag kommer hem. Hur som helst lyckat till!

Gillar du duccen så kanske du gillar triumph thruxton?

Har faktist kikat lite på den. Ganska cool, även om jag föredrar Duccen. Tror också att den blir lite i vekaste laget med pinglan bak. (Nu låter det som att jag har en heffaklump till pingla, och hon skulle säkert bli jätteglad om hon läste detta... Så är dock inte fallet! :rolleyes:)

Jag vill minnas att i senaste Bike gjorde man ett test på naken/bushojar.
Kan vara fel test jag minns. Men har för mig att man även testade med passagerare. Ska kika när jag kommer hem. Hur som helst lyckat till!

Japp, det stämmer att de gjorde det testet i senaste numret. Tror dock inte att de nämnde passagerarbiten, såvida jag inte börjar bli snurrig på äldre dar...

Last edited:
Är själv i tankarna på att skaffa mig en mer skjutsvänlig, själv är jag inne
på Hayabusa eller liknande men lite för dålig budget för en sådan just nu..
hoppas du hittar nån som passar :tummenupp

Ehh, Honda VFR800 = V4.. :fakta

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti