Skjutsvänlig hoj som passar mig?!

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Har i dagsläget en Z1000 (03:a) som jag tycker är förbannat snygg och skojig. Dock är det alltid samma visa när min bättre hälft skall bestiga bönpallen och tvingas sitta där bak som en grodprofil... :6surkart Det går bra sisådär 5 mil, men sen är det definitivt vilopaus.

Söker därför en ny hoj till nästa säsong som dels passar mina preferenser och dels min sambos. Två favoriter som jag tänkte provköra är Yamaha MT-01 och Ducati Sport 1000 Biposto. Åtminstone den sistnämnda verkar helt klart snäll mot passageraren. Gillar ju också streetfighters riktigt mycket, men mig veterligen är ingen av dessa någon sensation för spättan. Så, sjung ut och dela med er av era erfarenheter.

Jag gillar:
Nakenhojar över lag
MT-01
Ducati Sport 1000

Tilltalar mig inte:
Renodlade touringmaskiner
Renodlade sporthojar

GSX 1400. De jag har skjutsat har alldrig klagat. Fru, döttrar och son dock ej samtidigt. Som längst drygt 10 mil.

Du kan ju kolla på Er6an. Det är en liten hoj men fungerar mkt bra att åka 2 på. Vissa anser att den kan vara lite klen (det är den. Men den är riktigt rolig ändå. Värd att prova). Där har du en snygg nakenhoj. Eftersom den är så billig att köpa och äga kan du ju behålla din Z1000 när du vill åka själv.:tummenupp

Vem vet. När du har en så fin hoj som er6an så kanske tösen blir sugen på att skaffa kort. Låt då henne ta er6an om du tycker den är klen.

Sporttourer?
Busa, zx12, Blackbird? El kanske FZS/FZ1?

Sporttourer? Nej! :) Inte min grej. FZ1an är riktigt grym, men hur är passagerarutrymmet? Ganska snarlikt Z1000 misstänker jag, men det kanske inte stämmer...

Du kan ju kolla på Er6an. Det är en liten hoj men fungerar mkt bra att åka 2 på. Vissa anser att den kan vara lite klen (det är den. Men den är riktigt rolig ändå. Värd att prova). Där har du en snygg nakenhoj. Eftersom den är så billig att köpa och äga kan du ju behålla din Z1000 när du vill åka själv.:tummenupp

Vem vet. När du har en så fin hoj som er6an så kanske tösen blir sugen på att skaffa kort. Låt då henne ta er6an om du tycker den är klen.

Visst är den schysst! Är dock rädd att den är lite i klenaste laget för två personer. Inte för att jag tänkte köra några längre strapatser, utan snarare bara lite söndagsturer. Skriver upp den på "att pröva listan". :tummenupp

GSX 1400. De jag har skjutsat har alldrig klagat. Fru, döttrar och son dock ej samtidigt. Som längst drygt 10 mil.

Helt klart ett alternativ! Kraftfull motor, skön sittställning och bra benvinkel för sambon. :)

Last edited:

Kan bara hålla med om att ER6-an är perfekt. Min polare är typ 1.70 och jag 1.90. Jag satt där bak och det funkade perfekt.

Dumpa kärringen o åk själv.

Tillåt mig att få ändra lite stavfel i ditt inlägg.

Har i dagsläget en Z1000 (03:a) som jag tycker är förbannat snygg och skojig. Dock är det alltid samma visa när min bättre hälft skall bestiga bönpallen och tvingas sitta där bak som en grodprofil... Det går bra sisådär 5 mil, men sen är det definitivt vilopaus.

Söker därför en ny sambo till nästa säsong som dels passar mina preferenser och dels min hojs. Två favoriter som jag tänkte provköra är Dalkullan -01 och Italienskan Sport 1000 Bituto. Åtminstone den sistnämnda verkar helt klart snäll mot hojen. Gillar ju också thailändskor riktigt mycket, men mig veterligen är ingen av dessa någon sensation för hojen. Så, sjung ut och dela med er av era erfarenheter.
---------------

Jag skulle väl kanske testa en Aprilia Falco. Den ser bekväm ut baktill när den inte har ensitskuts.

/Andreas

Har i dagsläget en Z1000 (03:a) som jag tycker är förbannat snygg och skojig. Dock är det alltid samma visa när min bättre hälft skall bestiga bönpallen och tvingas sitta där bak som en grodprofil... Det går bra sisådär 5 mil, men sen är det definitivt vilopaus.

Söker därför en ny sambo till nästa säsong som dels passar mina preferenser och dels min hojs. Två favoriter som jag tänkte provköra är Dalkullan -01 och Italienskan Sport 1000 Bituto. Åtminstone den sistnämnda verkar helt klart snäll mot hojen. Gillar ju också thailändskor riktigt mycket, men mig veterligen är ingen av dessa någon sensation för hojen. Så, sjung ut och dela med er av era erfarenheter.
---------------

Jag skulle väl kanske testa en Aprilia Falco. Den ser bekväm ut baktill när den inte har ensitskuts.

/Andreas

:hihi

---------------

/Andreas

:wiggle

gsx 1400
CB1300
xjr1300

Gemensamt är at dom har tillräckligt vrid för at inte krokna med passagerare, mindre hojar kan kännas lite trötta i mellanåt.
(samt bekväm ställning för "kartläsare")

jag tycker ktm 525 e en bra kompromiss...

du får roligt och tjejen får sig nått vibrerande mellan benen :tuttar :rolleyes: :tungan

Jag tror du kan glömma FZ1:an vilket påminner för mkt om våra:huvet Vad tror du om VFR800:va Schysst kompromiss:va Sportig touringhoj (lite sossig):tummenupp
Och MT01 är ju ett skämt(MC´n svar på Ford Scorpio):rolleyes: Ett rop på hjälp:huvet Men den nya Hayabusan i nya färgerna Orange/svart:kär :nicka Fiffan vicken hoj:yoparty Köp:tummenupp

Har inte kikat på VFR'en, men jag ska undersöka saken. Är lite anti "sport touring" som sagt... Hmmm, lutar lite åt Ducatin trots allt. Än har ingen kommit upp med ett bättre alternativ:

Bifogat

• ducati-sport-1000-biposto-yellow.jpg
    ducati-sport-1000-biposto-yellow.jpg
    84.4 KB · Visningar: 66
Har inte kikat på VFR'en, men jag ska undersöka saken. Är lite anti "sport touring" som sagt... Hmmm, lutar lite åt Ducatin trots allt. Än har ingen kommit upp med ett bättre alternativ:

Vete fan om jag kan rekommendera VFR:en...köpte den själv just för att gumman skulle trivas med att åka med. Jag är väl drygt 170 lång och hon är väl kanske 160 cm, tror att man skulle vara lite längre egentligen för att sitta bekvämt.
Hon ser bra över min axel, men inte är hon nöjd :va
Runt 10 mil inklusive 1 eller 2 pauser pallar hon, sen är det nog. :huvet
Nog bättre att ge henne en egen hoj...

Själv trivs jag dock utmärkt på hojen...:hojsmilie

Nyheter
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!