skjutsa på zx636r?

Om flickstackarn är över 18 år och gillar hojar så kan hon väl likaväl som vem annan som helst gå till en trafikskola och ta kortet, sen kan ni båda ha precis vilken MC ni vill..... jämställdhet.... pyttsan, fortfarande blir folk chockade när en tjej kör sportMC.... eller MC över huvud taget förresten...

//jaG

Vad vissa gnäller på att få växla mycket när man skjutsar på en 600a :hihi Aldrig haft en brutta på bönpallen när ni fräst 125a? :crash

Jag och tjejen åkte 300 mil på min r6a förra sommarn, enda gången det vart överdjävligt var en dagsetapp på västervik - umeå. Annars funka det ganska bra.. Hon sov mestadels. :)

Kollade oxå på en Blackbird... Stor hoj! Bra namn: Sporttourer... Hade nog blivit en sådan om jag skulle skjutsat en del.. :tummenupp

Falco Där har du det bästa, av två världar.
Jo, jag tror det också! Och det känns som ett bra steg framåt, alltså från radfyra till twin, och så ska den var bra att skjutsa på. :tummenupp

Hur är en Blackbird som kompromiss sport/tour? Har inte provat en själv så jag vet inte, bara en tanke....
Vet inte heller. Men jag kan tänka mig att den känns väldigt stor. Har kännt på en Zx10r (11/12 ?), och den kändes väldigt stor.

Om flickstackarn är över 18 år och gillar hojar så kan hon väl likaväl som vem annan som helst gå till en trafikskola och ta kortet
Jo, det e klart. Har försökt få henne till det. Men hon vill inte, inte än i alla fall. Så nu är det bara till att skjutsa... :)

Zadix skrev:
Jo, det e klart. Har försökt få henne till det. Men hon vill inte, inte än i alla fall. Så nu är det bara till att skjutsa... :)

Ställ ett ultimatum, ta kortet eller åk bak på en zx636.... :fakta

//jaG

Ställ ett ultimatum, ta kortet eller åk bak på en zx636....

Det e klart... :D Fast i slutändan kommer jag nog förlora på det ändå, då hon kommer kräva att jag pröjsar för det. Så än så länge får hon åka med mig, det blir nog..ööhh, bäst så... :rolleyes:

Vi har en kille här i jkpg på retta som kör runt på sin flicka rätt mkt.. han har gjort en distans som flyttar fotpinnarna ca 10 cm framåt o givetvis automatiskt lite neråt då den följer bakramen.. o det blev visst ganska "bekvämt".. zebban, du kanske kan uttala dig om hur bekvämt det var då du åkt bakom..

Men annars så e ju ZX9R:en rätt skön o åka bakom på.. o den e ju även go o köra lite längre sträckor..

Zadix skrev:
Tack för alla svar! :tummenupp
Jag vet att ingen SH är bra att skjutsa på, men jag tänker inte köpa någon "trourer" ala goldwing så enkelt är det. Därdör måste jag hitta en som jag gillar och även tjejen (och det e inte det lättaste....)
Fazer 1000cc vill jag inte ha, tycker man sitter som en gammal gubbe...!

I dags läget lutar det nog mest åt en Aprilia Falco, men vill ändå ha lite olika alternativ. Zxr:en skulle jag köpt till Bara mig, medans falcon nog är bättre till lite allround. :rolleyes:

Falcon är det givna valet! Då har du både en snygg,vridstark,bekväm hoj där du kan sitta med ett leende på läpparna hela tiden åt det underbara ljudet :tummenupp

Bekvämare var det iallafall.... sen om det va bekvämt är ju en fråga som man kan diskutera...

han körde som en fåne iallafall... ojojoj...

//jaG

Maverick skrev:
Vi har en kille här i jkpg på retta som kör runt på sin flicka rätt mkt.. han har gjort en distans som flyttar fotpinnarna ca 10 cm framåt o givetvis automatiskt lite neråt då den följer bakramen.. o det blev visst ganska "bekvämt".. zebban, du kanske kan uttala dig om hur bekvämt det var då du åkt bakom..

Men annars så e ju ZX9R:en rätt skön o åka bakom på.. o den e ju även go o köra lite längre sträckor..

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!