Skjutsa på enduro/motard(ktm 250)

Kors i taket, verkar som Boris hade fel... :7peta

På tal om klena bakramar så har jag en liten anekdot.

Efter att jag knäckt bakram nr 2 på min Ducati 999S vart jag rätt trött. Grejen är att det hände på ducceklubbens årsmöte och att vi hade finbesök från Borgio Panigale. Det visade sig till och med att den ene italienaren varit med och designat just bakramen till 999:an så jag högg tag i honom och följande diskussion följde:

Jag (Något förbannad): Ber honom kolla på brotten och frågar om det verkligen är OK att hojen käkar bakramar.
Italinaren: Jag ser felet, du kör ju med originalavgassystemet.
Jag: Menar du att ni kallt räknat med att alla som köper en "S" byter till Termignionisystemet????
Italienaren: Ja.
Sedan vände han sig bara och gick därifrån. Jag blev så paff att jag inte ens hade energi att dra igång en utskällning...
Sen hade jag inte tid med mer heller, jag var ju tvungen att demontera för att dra ner till Visby för att få skiten svetsad så jag åtminstone fick ett pass till. Som tur var hade de kvällskörning med så jag fick gasa av mig lite till... :D

Ursäkta för OT, åter till KTM/Hondas klena bakramar.

På min BMW R 1200 GS 05 står det. Antal sittplatser inkl förarplatsen 2
På min Honda XR 650 L 94 står det. Antal sittplatser inkl förarplatsen 2
Det står likadant på Honda XLR 125 R 98 och även på Kawasaki ZX 636 06 och alla är utrustade med fotpinnar bak.

Last edited:
Nu har du supit till de rejält, de är bara att bygga en ny bakram med fästen för fotpinnar om man vill.
Är man petig är de i princip lika olagligt som att byta till miniblinkers eller fixa ett nytt fäste till regplåten :rolleyes:
Ja, det är värst vad mycket som är olagligt nu för tiden :) Men det är väl bara att acceptera och gå inom sin egen gräns :rolleyes:

Kors i taket, verkar som Boris hade fel... :7peta

På tal om klena bakramar så har jag en liten anekdot.

Efter att jag knäckt bakram nr 2 på min Ducati 999S vart jag rätt trött. Grejen är att det hände på ducceklubbens årsmöte och att vi hade finbesök från Borgio Panigale. Det visade sig till och med att den ene italienaren varit med och designat just bakramen till 999:an så jag högg tag i honom och följande diskussion följde:

Jag (Något förbannad): Ber honom kolla på brotten och frågar om det verkligen är OK att hojen käkar bakramar.
Italinaren: Jag ser felet, du kör ju med originalavgassystemet.
Jag: Menar du att ni kallt räknat med att alla som köper en "S" byter till Termignionisystemet????
Italienaren: Ja.
Sedan vände han sig bara och gick därifrån. Jag blev så paff att jag inte ens hade energi att dra igång en utskällning...
Sen hade jag inte tid med mer heller, jag var ju tvungen att demontera för att dra ner till Visby för att få skiten svetsad så jag åtminstone fick ett pass till. Som tur var hade de kvällskörning med så jag fick gasa av mig lite till... :D

Ursäkta för OT, åter till KTM/Hondas klena bakramar.
Ja, det kanske är bäst att försöka bygga sig en bakram, kommer antagligen bli en del bakhjulsåkande/stuntade och då kan det väl behövas? Bör jag isåfall bygga den i alu eller stål?
Fortsätter lite OT på din OT :) Bor ju i Visby som du antagligen sett och antar att ni var på Gotland Ring o körde. Så då kan jag ju passa på att fråga om det är kul att köra motard där? Och kommer det vara någon idé med min 250 eller bör jag satsa på en 450/530 innan jag bränner massa pengar och åker dit? :)

På min BMW R 1200 GS 05 står det. Antal sittplatser inkl förarplatsen 2
På min Honda XR 650 L 94 står det. Antal sittplatser inkl förarplatsen 2
Det står likadant på Honda XLR 125 R 98 och även på Kawasaki ZX 636 06 och alla är utrustade med fotpinnar bak.

Står det så i regbeviset eller någon annan stans? För i regbeviset står det väl utan förare eller? Som jag skrivit många gånger redan så tycker jag inte att en förare är en passagerare, det är den som åker :) Min kompis har nu bestämt sig för att köpa hojjen i alla fall och han tror bestämt att han får skjutsa på den. Men jag är ganska osäker på det med tanke på vad alla skrivit här och vad jag hittade lite osäkert i någon annan tråd.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti