Skjutsa på 954_R1

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
Hej mina vänner!

Jag går för tillfället i allvarliga hojbytartankar. cbr 954 är väl det som ligger mig närmast om hjärtat men har även funderat lite på R1 02-03 samt cbr929

Till frågan: Skjutsa på dessa hojar!? Av vad man kan se på bilderna så skulle jag nog tro att den bekvämaste av dessa tre att skjutsa på är 929.an...

Någon som har erfarenhet av de andra hojarna. Framför allt 954.an. Baksadeln ser ut att sitta så j***a högt upp...
R1.an är förarsadeln så lång att det blir obekvämt för den sakens skull???
:confused:

Givetvis är inte detta den enda parametern som spelar in men tjejen vill ju åka med och det är ju perfekt att kunna umgås med den man tycker bäst om (hojen) även när man tvingas vara med tjejen... :tummenupp

Ni med erfarenhet. Vilken hoj är bäst utifrån denna synvinkel sett..???

(Svar som ex. "Köp en goldwing moppefucko" undanbedes vänligen men bestämt.

//200+

200+ skrev:
//200+

Jag hade satsat på en 01:as 929 av dom du nämnde...talar av egen erfarenhet :tummenupp

Bifogat

• Älsklingen och jag ;).JPG
    Älsklingen och jag ;).JPG
    14.7 KB · Visningar: 149
Finns många andra hojar som är bättre att skjutsa på, tex en GSXF 750.
Troligen bra mycket skönare än en retta eller 929, men också långsammare.

Ska du ändå ligga under 200km/h för det mesta så kanske det duger ändå :fyllisar , ligger du mest över 200km/h kanske en retta eller 929 är att föredra.

Bifogat

• abc.jpeg
    abc.jpeg
    69.5 KB · Visningar: 99
200+ skrev:
Hej mina vänner!

Jag går för tillfället i allvarliga hojbytartankar. cbr 954 är väl det som ligger mig närmast om hjärtat men har även funderat lite på R1 02-03 samt cbr929

Till frågan: Skjutsa på dessa hojar!? Av vad man kan se på bilderna så skulle jag nog tro att den bekvämaste av dessa tre att skjutsa på är 929.an...

Någon som har erfarenhet av de andra hojarna. Framför allt 954.an. Baksadeln ser ut att sitta så j***a högt upp...

Givetvis är inte detta den enda parametern som spelar in men tjejen vill ju åka med och det är ju perfekt att kunna umgås med den man tycker bäst om (hojen) även när man tvingas vara med tjejen... :tummenupp

(Svar som ex. "Köp en goldwing moppefucko" undanbedes vänligen men bestämt.

//200+
Som du sa så ser 929 vara skönast att skjutsa på , men så är det inte. Vi lät ett par brudar att test åka mellan 929, 954, r1 -01, ri -02. Båda rettorna var bäst, speciellt 2001:)

Min kära mor (som är ~50) åkte bakpå faders 954 i en massa mil och hon klagade inte, mycket. Är lika med alla sporthojar idag, de är inte gjorde med avsikt att passageraren ska ha det störtskönt... Det handlar mera om hur kinkig passageraren är.

Klart du ska ha en 954:a! :tummenupp

Jag är 1,93 och har varit passagerare på en 929 vid ett par tillfällen. Ingen längre sträcka men 10 mil borde inte vara några problem om tempot hålls uppe för då har man inte tid att gnälla :-) Det såg tydligen riktigt löjligt ut fick jag höra :-D

Kan inte CBR men R1 åker man två på bara om det är absolut kris.
Är hon över 160cm och 45kilo blir det rena fakirresan, både för passagerare och pilot.

200+ skrev:

.

//200+

Jag kör 954. Tycker sadeln är ganska lång på den också.
Det blir liksom ett jobbigt glapp mellan förare och passagerare.
Men man åker ju helst själv på den ändå :-)

FZ1 skrev:
Kan inte CBR men R1 åker man två på bara om det är absolut kris.
Är hon över 160cm och 45kilo blir det rena fakirresan, både för passagerare och pilot.
Håller med!!!!!
Frugan upplever att det blir ett "glapp" mellan förare och passagerare då förarsadeln är så lång på R1an. Passagerarsadeln sitter högt och hon blir "liggande" på min rygg.

Men ska man vara fin får man lida pin :lol

Skämtåsido, än så länge står "vi" ut med olägenheten då vi vid inköpet visste att den inte var optimal för skjuts

Det är inga problem att skuttsa på någon av dem. Har åkt runt i Danmark med passagerare på både R1 och 929:a, dessutom hade tjejen en ryggsäck på sig som vägde 12kg och det gick fint :D Men om man skall välja någon av dem med tanke på hur det är för passageraren, så välj en 929:a :tummenupp

954:an går utmärkt att skjutsa på:

Bifogat

• 63.jpg
    63.jpg
    47.6 KB · Visningar: 171
  • skraj.jpg
    skraj.jpg
    46.1 KB · Visningar: 134
Bästa tpset är att föraren har en ryggsäck med några handdukar i tex
Då blir inte lutningen så stor o glappet mindre funkar kanon

Blondie skrev:
Bästa tpset är att föraren har en ryggsäck med några handdukar i tex
Då blir inte lutningen så stor o glappet mindre funkar kanon

Donnan min brukade sitta på kanten mellan cutsen och förarsadeln eftersom den var så mjuk på 929:an...då blir det inget glapp mellan min rygg och hennes :tuttar :hihi

På tolvan är den hårdare och mer skarp. Men å andra sidan så tycker hon den är mycket skönare att åka på. Tycker annars att sadeln är rätt lik där...bara aningen längre.

Du får väl provskjutsa på de olika helt enkelt :tummenupp

Lycka till hur som helst!!

Bifogat

• Älsklingen och jag ;).JPG
    Älsklingen och jag ;).JPG
    14.7 KB · Visningar: 50
Allt jag kan säga är att R1-98 är ruggigt obekväm att åka med på, särskilt om man är 190..
Har åkt bakpå en 929 fighter på bakhjulet, det var rätt bekvämt..

//A.

Tack för svaren!

Fick i alla fall en liten aning om hur det kan vara... En kompis har lovat mig en provtur på en 954 nu i alla fall. Det är ju en sån jag helst vill ha men är det åt helvete så får det bli en 929 alt. gsxr1000...

Hursomhelst kan det aldrig bli sämre än på Honda sp1.an jag har nu...

Tack för hjälpen...

//200+

Gjorde en MC-tur i europa förra sommaren, blev ca 700mil.
Vi var 4 par, hojarna: R1 -00 (min), Ducati 900SS, TL-R och en Transalp.
Ingen av flickvännerna var speciellt nöjd om vi körda längre än 2 timmar utan paus!

Måste säga att det fungerade mycket bättre än jag trodde och det tycker även min sambo!

Så låt inte det begränsa ditt hojval, köp det DU vill ha, sen får passageraren acceptera det eller stanna hemma!
:banana

buLLit skrev:
!
Så låt inte det begränsa ditt hojval, köp det DU vill ha, sen får passageraren acceptera det eller stanna hemma!
:banana

Jo det är sant. Men som sagt.. Även när man är med tjejen vill man umgås med den man älskar mest... :)

200+ skrev:
Tack för svaren!

Hursomhelst kan det aldrig bli sämre än på Honda sp1.an jag har nu...

//200+
Hoppsan....Jag har "sneglat" lite på sp1an för jag tycker den är grymt snygg och tänkte lägga upp taktiken mot frugan, att sp1 är mycket skönare att åka bakpå med...... :)

Back