Skjutit packboxarna i framgaffeln pga bakhjulsåka?

• Thread starter Thread starter HBSS
  • Start date Start date
Det är även värt att tänka på att bussningarna mår illa av hårda nedslag ur märkliga vinklar och är de slitna dödar du nya packboxar på nolltid...

Det är en klassiker med hydrualtätningar för sunkiga innerben som slipar sönder de finare mc packboxarna på nolltid.

Och hur tänkte du nu?

En pbox är avsedd för en ytterdiam och en innerdiam. Att använda en pbox med för liten innerdiam är bara korkat då tätläpparna inte fungerar som avsett då.

Jag skrev att jag inte tror på idén med p-boxar som ligger ann hårdare..?

Svar på trådens huvudfråga

Absolut har du skjutit boxarna. Kan väl bara komma med inlägget att det finns sporthojar som är både bättre och sämre än andra på detta med framgafflar. Eller, sport och sport, men landsvägare i alla fall. SV650 tålde knappt en kraftig inbromsning så åkte packboxarna. Hade inte ens tagit upp den på bakhjulet ena säsongen utan skulle transportera den på släp. Så ni som vet hur man gör när man spänner fast hojen kan ju gissa vad som hände? Jorå, ner med fjädrarna i botten fram mot främre väggen på släpet så den ska stå stabilt, sen spänna ner baken litegrann och låsa fast den rejält i sidled. 15 mils transport och hojen stod lika vackert upp när jag öppna. Men sen när jag tog ut den på parkeringen så var det fukt på fjäderbenen, olja. Körde och pumpbromsade och de kom bara mer och mer. Så kan de gå.

Sv650 har ju dessutom ingen justering på framgaffeln, inte på första generationen i alla fall.

Nuvarande båge har jag bara provat litegrann vad gäller bakhjulsåka och har bara råkat få hårt nerslag typ en gång eller nåt sånt. Men då e den riktigt mysig att dra upp också. Kommer mjukt och kontrollerat. Men då är körställningen rätt sweet också.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard