Skivspelare

Vad ska du ha den till? En Technics 1200 för hemmalyssning är lite overkill... Hifiklubben har vinylspelare från 1500 spänn.

en technics 1200 är ju inte speciellt bra för hemma bruk.. titta på Dual och Thorens, rega m.fl klart bättre för hemma bruk!

Eller så köper du en begagnad på blocket för några hundralappar.

There's only one Linn Sondek LP12.

Ln-LP12.jpg

Okej men ska ha det för hemma bruk.. så den behöver u inte vara så fruktansvärt bra bara att den är bättre änn dem som finns från 70-90 talet

det bra med 1210orna är att dom håller länge o tål enormt mycket stryk. sitter på lite olika hififorum också och dom flesta tycker att en 1210 duger alldeles utmärkt till "hifi" också. om du köper den från england så får du säkert igen varenda krona när du säljer den 2ond hand sen. men som sagt det finns ju billigare. kolla prisjakt

Miff skrev:
2059806 Okej men ska ha det för hemma bruk.. så den behöver u inte vara så fruktansvärt bra bara att den är bättre änn dem som finns från 70-90 talet
Synd du är så kräsen. Den här är från 70-talet.

Bifogat

• transcII.jpg
    transcII.jpg
    31.7 KB · Visningar: 101
  • trascrI.jpg
    trascrI.jpg
    31.6 KB · Visningar: 103
McB skrev:
2059557 There's only one Linn Sondek LP12.

Ln-LP12.jpg

Jag skulle just till att tjacka en sån, men då insåg jag att man måste lyfta tallriken och byta remskiva när man ska spela ABC-Anna Book på singel.

Allvarligt, köper man en LP 12'a så är man lurad långt över vad som borde vara tillåtet, föresten har du sett Kawwa 250 crossen på blocket, klart prisvärd i sammanhanget....

Här är länken om du vill utöka samlingen av saker du har betalat för mycket för: http://www.blocket.se/vi/7715128.htm?ca=5_s

Last edited:
GuW skrev:
2060070Allvarligt, köper man en LP 12'a så är man lurad långt över vad som borde vara tillåtet.[/url]

Varför lurad? En mycket välljudande vinylsvarv. Sen att det kanske finns mer prisvärda prylar, det är en helt annan fråga.

McB skrev:
2060116 Varför lurad? En mycket välljudande vinylsvarv. Sen att det kanske finns mer prisvärda prylar, det är en helt annan fråga.

Visst låter den helt OK, men nålen hoppar så jävligt när man studsar omkring till en gammal repig Asta Kask på vinyl... (om man har köpt till remskivan för singlar dårå)

Näe, helt klart inte privärd, liksom högtalakabel för 1200:- metern eller annat livsviktigt för att få pappkonor att dallra med hjälp av elektromagneter...

Det finns prylbögeri, och sen finns det HiFi folk.

GuW skrev:
2060169Det finns prylbögeri, och sen finns det HiFi folk.
Så sant så.

Lillsyrran köpte en ganska billig direktdriven vinylsvarv för några år sedan. Hon är nöjd med den. Själv så tycker jag att LP-skivor har gjort sitt. CD-skivor klarar allt jag begär av en skiva och jag är nöjd med det.

Hmm, kanske skulle ta och starta en tråd om några små "moddar" jag har gjort på en bärgsprängare, och modifikationerna jag har gjort på mitt datorljud. Grejjer som borde kunna få vilken audiofil som helst att gråta sig till sömns i minst ett halvår... :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT