Skivor till ZX6R!!

oGGe

------
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
...
Hej!

Är det någon som vet var man kan få tag i bromsskiva fram till en ZX6 -95 billigt?
För den ena är skev så ja behöver egentligen bra en, men man kanske måste byta båda samtidigt? :va

Det ska vara bra priser då jag inte har så mycket stålar!

oGGe skrev:
Hej!

Är det någon som vet var man kan få tag i bromsskiva fram till en ZX6 -95 billigt?
För den ena är skev så ja behöver egentligen bra en, men man kanske måste byta båda samtidigt? :va

Det ska vara bra priser då jag inte har så mycket stålar!
Hade exakt samma problem. Ringde till Bike's demontering i Trollhättan. Fick en för 1100 inkl frakt. Ny enligt Kawa kostar 2800. Det är inga skojiga pengar.

Lycka till.

hållundan skrev:
Hade exakt samma problem. Ringde till Bike's demontering i Trollhättan. Fick en för 1100 inkl frakt. Ny enligt Kawa kostar 2800. Det är inga skojiga pengar.

Lycka till.

vad har dem för numer eller hemsida?

Behöver man byta båda skivorna samtidigt?

oGGe skrev:
vad har dem för numer eller hemsida?

Behöver man byta båda skivorna samtidigt?
Jag tänkte bara byta den ena. Köpte den i oktober, har inte fått tummen ur ännu. Nackdelen är dock att min hoj är en 1995. Originalskivorna som sitter på har ett visst "hålmönster" och svart nav. Den skivan jag köpte var till en 1997, de ska passa, men är mässingsfärgad i navet och en lite annan hålbild, alltså kylningshålen i skivan. Det spelar ju ingen roll så länge de passar, men det kanske kommer att se lite knasigt ut.

Jag har som sagt inte bytit än. Men det kommer väl snart :)

Bike i Trollhättan finns på www.biketrollhattan.se. Kolla under demontering. Ring eller skicka ett mail.

Tack för hjälpen! :tummenupp

hållundan skrev:
Jag tänkte bara byta den ena. Köpte den i oktober, har inte fått tummen ur ännu. Nackdelen är dock att min hoj är en 1995. Originalskivorna som sitter på har ett visst "hålmönster" och svart nav. Den skivan jag köpte var till en 1997, de ska passa, men är mässingsfärgad i navet och en lite annan hålbild, alltså kylningshålen i skivan. Det spelar ju ingen roll så länge de passar, men det kanske kommer att se lite knasigt ut.

Jag har som sagt inte bytit än. Men det kommer väl snart :)

Bike i Trollhättan finns på www.biketrollhattan.se. Kolla under demontering. Ring eller skicka ett mail.

Ja jag får gå och ta några bilder på den sen!
Inte helt färdig då jag ska fixa ny skylt, skyltbelysning och blinkers!

hållundan skrev:
Inga problem! Förresten, såg att du hade lite rensad bak på din hoj?! Hur är det gjort? Fler bilder mottages tacksamt...

hållundan skrev:
Kanon. Är det en köpt undertray eller bara lackad/moddad innerskärm?

jag har köpt en färdiglackad från s-racing som var litta jobbig att få dit men det gick efter att jag sågat av den gamla skärmen! :huvet

oGGe skrev:
jag har köpt en färdiglackad från s-racing som var litta jobbig att få dit men det gick efter att jag sågat av den gamla skärmen! :huvet
Okej. Den kostade runt tusenlappen va? Jag funderar på att mecka något med såg, lite plåt och våld, det får duga :)

hållundan skrev:
Okej. Den kostade runt tusenlappen va? Jag funderar på att mecka något med såg, lite plåt och våld, det får duga :)

Japp den kosta 1000 kr men man fick borra och fila i den rätt mycket men när man är klar så blir det snyggt! :tummenupp

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats