Skivor till ZX6R?

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
zx6r
Häromdan skulle jag göra en ball start, vars coolhetsfaktor drastiskt reducerades utav det faktum att skrivbromslåset fortfarande satt i.

Ingen höjdarmanöver, blev ett ganska tvärt stopp som slutade med en marksyning. Turligt nog slapp hojen repor eftersom den landade på mig.

Värre blev det med höger bromsskiva, som blev helt böjd. Nu är frågan - var kan jag billigast få tag på en ny skiva?
Jag har sökt igenom hela blocket utan resultat och har förstått att man ska ringa runt till mcskrotar och kolla.
Att köpa nytt verkar kosta uppåt 2.5-3k vilket inte är så trevligt.

Andra frågan är vilka modeller som delar bromsskivor, själv har jag en -97a, men tittar man på betydligt äldre modeller ser dom ju identiska ut. Det är ju också ett faktum att 95-97 är identiska på de flesta sätt. Någon som vet säkert vad som passar och vad som inte passar?

Ja, jag tittade igenom men allt jag hittar var denna.

Och då kommer vi tillbaka till fråga 2, vad passar egentligen?

zxr 600 1990
zx6 1993-94
zx6r 95-02
zr7 99-04
z750 04-05
gpz900r 1990-96
Z1000 03-06
ZG1000 94-05
GPZ 1100 1995
ZX12R 04-05

Passar, när de började med fullt flytande vågar jag inte svara på, men dehär hojarna har samma artikelnummer på framskivor hos Galfer, så ska passa varann rent fysiskt

Addemoto verkar ju bra, runt 1500 för en ny skiva är ju bra valuta.

Tack så hemskt mycket för den infon klubba!

Dum fråga kanske, men vad är skillnaden mellan en flytande, semi-flytande och solida skivor?

Tack till dig också El Garto :)

Men klubbas info var också väldigt bra, om man ska titta runt efter skrotade hojar i första hand. Och min plånbok gillar den idéen.

Tack till dig också El Garto :)

Men klubbas info var också väldigt bra, om man ska titta runt efter skrotade hojar i första hand. Och min plånbok gillar den idéen.

Hmmm....kolla NOGA efter märken fr låsfadäser. Nytt är alltid nytt. Jag köpte en skiva tillzx12 på en skot en gång. Den var helt ok men kostade en 1000-ing. Med facit i hand hade jag hellre köpt en ny för 15-1600:-

Hmmm....kolla NOGA efter märken fr låsfadäser. Nytt är alltid nytt. Jag köpte en skiva tillzx12 på en skot en gång. Den var helt ok men kostade en 1000-ing. Med facit i hand hade jag hellre köpt en ny för 15-1600:-

Ja, såklart har du rätt i det. Kanske lurar jag mig själv om jag tror att jag kan få en hyfsad skiva för halva det priset..

Nu sitter en rak skiva på och allt är frid och fröjd :)

Beställdes från spinningwheel utan några som helst krux. Tack för all hjälp!

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back