Skivbromslås

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Tjena

Är i rätt desperat behov av ett skivbromslås och tänkte bara höra om detta:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=75964

Visst det är säkert ett Biltema-skitlås, men är det godkänt? Jag menar, just nu har jag inget alls och Biltema är ju det enda som är öppet på söndagar... :va
Tänker mest för att försäkringen ska gälla, kan ju alltid köpa ett bättre senare, när jag får tid!

Linuus skrev:
2292598 Tjena

Är i rätt desperat behov av ett skivbromslås och tänkte bara höra om detta:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=75964

Visst det är säkert ett Biltema-skitlås, men är det godkänt? Jag menar, just nu har jag inget alls och Biltema är ju det enda som är öppet på söndagar... :va
Tänker mest för att försäkringen ska gälla, kan ju alltid köpa ett bättre senare, när jag får tid!

Nej inte godkänt

Köp en kätting och ett hänglås istället, känns mer säkert om du nu inte har ngt godkänt lås

Det är väl bara att köpa..? 100 spänn är väl inte så mkt att orda om. Godkänt? Nää tror inte det...Men bättre än igenting alls!

Tror inte är godkänt faktiskt. Har inte Clasohlsson öppet? Du kan ju köpa en godkänd klass3 kätting där till en billig peng. Så köper du ett godkänt skivlås i morgon istället.

Hade det vart godkänt hade dom nog gärna skrivit det.. så NEJ jag tror inte det är det

Då är vi nog överens om att det inte är godkänt :)
Får bli ett riktigt skivbromslås imorrn istället... (Hojen står ju i ett garage trots allt, dock kommer ju alla andra in där som bor här och har sin bil där :(
Och den har ju larm :tungan

Linuus skrev:
2292615 Då är vi nog överens om att det inte är godkänt :)
Får bli ett riktigt skivbromslås imorrn istället... (Hojen står ju i ett garage trots allt, dock kommer ju alla andra in där som bor här och har sin bil där :(
Och den har ju larm :tungan
Och det är en GS500?

Ingen som har länken till han som dyrkar ett lås av den där typen? Tror han använder en isärskruvad kulspetspenna och det tar tio sekunder... :tungan

Ett godkänt skivbromslås kostar MINST det fyrdubbla, jag tror mitt ABUS går på 695:-
Varför skulle biltema kunna sälja ett godkänt lås för en sjundedel av priset?
Skulle inte MC handlarna sälja godkända lås för en hundring om det existerade?

Det gäller att använda förnuftet lite också, och inte alltid gissa på det som är positivast för en själv (tänker nu på snubben som gissade att en minimoto skulle gå att använda som moped för att han ville det)

Om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast det också....

GuW skrev:
2292694 Ett godkänt skivbromslås kostar MINST det fyrdubbla, jag tror mitt ABUS går på 695:-
Varför skulle biltema kunna sälja ett godkänt lås för en sjundedel av priset?
Skulle inte MC handlarna sälja godkända lås för en hundring om det existerade?

Det gäller att använda förnuftet lite också, och inte alltid gissa på det som är positivast för en själv (tänker nu på snubben som gissade att en minimoto skulle gå att använda som moped för att han ville det)

Om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast det också....

Men det finns fall så exakt samma saker kan skilja xxx% i priset men vara samma produkt. Som du ser så kom dom fram till att det inte var godkänt tidigare i tråden :banana

Mr Helmut skrev:
2292730 Men det finns fall så exakt samma saker kan skilja xxx% i priset men vara samma produkt. Som du ser så kom dom fram till att det inte var godkänt tidigare i tråden :banana

Jo, priser kan variera några % beroende på vart man köper prylarna, men då handlar det om upp till 50% (sällsynt) från någon utländsk webbshop.

INTE FLERA HUNDRA PROCENT ÖVER DISK I SVERIGE.

Howdy there,

Här hittar ni Sveriges billigaste godkända skiv-lås, sek 395, för hela kiten med kättingar och allt betalar ni sek 795, samlliga artiklar godkända av alla försäkringsbolag.

Glöm Biltema, blir bara strul med försäkringsbolagen, köp riktiga prylar, det lönar sig, nämnda hojlås med en kättnig runt en lycktstolpe, eller dylikt, så är ni garderad, skulle olyckan sen vara framme så ring till farbror blå, och skicka nyckeln till ert försäkringsbolag, och inga fler frågor om låsningen kommer.

Här är länken: (klicka på övrigt och gå vidare till diverse, går ej att linka direkt)
http://www.handelsboden.com/index2.html

Cheers, and happy ridnig,
Jambo

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back