skivbromslås med larm !!!

rocketer skrev:
2169156 Hmmm - kanske därför de inte vill godkänna det :va ? Kylspray kommer att avrätta larmet isf :3freak . Nej - väntar på att Abus kommer i början på Juni och som är godkännt :tummenupp .//R

hmm kollade hemsidan där står det att låset tål kylspray,

rocketer skrev:
2169156 Hmmm - kanske därför de inte vill godkänna det :va ? Kylspray kommer att avrätta larmet isf :3freak . Nej - väntar på att Abus kommer i början på Juni och som är godkännt :tummenupp .//R
jo men det har ju inget med larmet att göra, utan hänger på låskolven...

På gatan nära mig finns det en liten hoj med ett skivbromslås med larm... Antingen är det batteriet som snart är slut, eller så tål det inte temperaturer ner mot 0:an som det var inatt, för sedan igårkväll (och fortfarande) piper det var 6:e sekund. :huvet

Just nu är det såpass kallt att man vill ha fönster stängda på natten (vilket det inte kommer vara senare isommar), men det hade varit jävligt irriterande att försöka somna med det där pipet..

Har inte kollat vilket märke det är på låset.

Hur är kvaliteten på Xena låsen idag, 2 år efter klagomålen i denna tråd???

Hur är kvaliteten på Xena låsen idag, 2 år efter klagomålen i denna tråd???

kvaliteten enligt mig har aldrig varit dålig.. jag är jätte nöjde med mitt lås på så sätt, DOCK så är dom inte godkännda ännu, och kommer inte bli som det ser ut.... den svenska firman som sålde dessa lås har slutat sälja dom och lagt projektet med att få det godkännt i soptunnan.... så det är väl det som e skit....!

kvaliteten enligt mig har aldrig varit dålig.. jag är jätte nöjde med mitt lås på så sätt, DOCK så är dom inte godkännda ännu, och kommer inte bli som det ser ut.... den svenska firman som sålde dessa lås har slutat sälja dom och lagt projektet med att få det godkännt i soptunnan.... så det är väl det som e skit....!

Edit: & dom som har köpt ett, får inte tjansen att byta in det, häva köpet... fast att jag har det skriftligt på mail att dom lovar att dom ska bli godkännda... bara att bita i det sura äpplet..

Last edited:
Enligt mig bra kvalite´, Inget strul med det heller. Gillar kombinationen
av larm/lås för en billig peng. :tummenupp

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back