Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ksann skrev:Läst i min Aprilia manual idag att dom säger att man INTE ska använda någon skivbromslås! Dom säger att det kan skada bromsarna...![]()
ksann skrev:Läst i min Aprilia manual idag att dom säger att man INTE ska använda någon skivbromslås! Dom säger att det kan skada bromsarna...![]()
Så du menar att man ska ta bort låset INNAN man börjar o köra..... varför har jag inte tänkt på detozto skrev:ja .. men du behöver ju inte köra med låset i..
Det verkar inte hjälper... se nedan:Stubben skrev:Klart att man använder lås när det finns så många idioter som inte fattar att de ska hålla fingrarna borta från andras prylar.
Henkmaster skrev:Den stod i ett enbilsgarage i en standardiserad garagelänga... ...Hojen var låst med skivbromslås och standard tändningslås.
Det är klart att det inte hjälper mot alla idioter som inte kan skilja på mitt och ditt.ksann skrev:Det verkar inte hjälper... se nedan:
Stortryne skrev:Knappast om man kommer ihåg att ta bort dem, va?
Men det är väl bara en tidsfråga...
cbrkungen skrev:Det är klart att det inte hjälper mot alla idioter som inte kan skilja på mitt och ditt.![]()
Men garanterat så försvårar det i alla fall.![]()
Själv använder jag alltid skivbromslås, inga problem med mina skivor![]()
ksann skrev:Det verkar inte hjälper... se nedan:
Belfrage skrev:Men kommer det en hemsking till tjuv som desperat försöker få upp ditt skivbromslås så kanske han fördärvar skivan genom att bända eller slå skivan skev. Tjuvar är ju bättre på att förstöra än stjäla.![]()
Det kanske är för att aprilia vill sälja fler hojar.... Dom försvinner ju lättare om man inte låserksann skrev:Läst i min Aprilia manual idag att dom säger att man INTE ska använda någon skivbromslås! Dom säger att det kan skada bromsarna...![]()
Er... det måste jag erkänna att jag gjortFluxir skrev:menar du att du läste manualen??![]()
![]()
Hmmm, nej. Jag menar ingenting sånt... Har läst manualen bara (se ovan) och undrade om det var nåt speciellt med sporthojar som jag missat69:an skrev:Skivbromslås kan skada bromsarna om du glömmer ta bort det innan du kör.
Och en hoj kan stjälas trots skivbromslås.
Så därför är det lika bra att låta bli att använda skivbromslås, är det vad du antyder? Hjälp mig nu, jag förstår ärligt talat inte den här tråden...![]()
NoPinky skrev:Det verkar mer som en rekomendation för den amerikanska marknaden...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |