Skivbromslås 640 -05

Wrank

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
KTM 640
Som rubriken låter "vet" någon vilket/vilka lås som passar till en 640 -05:a.Letat ett tag men det verkar vara en djungel att hitta ett schysst som passar och ej är för klumpigt att ha med när man åker.Vore grymt tacksam om någon har nån erfarenhet gällande mitt lilla problem.Tack på förhand!

Vet inte riktigt om man ska lita till 100% på Abus-sidan.
http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=de&sid=94051760415131207042007 81235169127&select=0105c&Marke=KTM&MarkenID=6

på 640 LC4 Super Moto passar ju bara ett skivbromslås enligt sidan, medans man har några altenativ till om man kollar på Bremsscheibe vorne Ø 320 mm.

Min 660 har ju samma grejjor fram som en 640sm(?) men enligt sidan så ska alltså inte Granit Quick 37 passa på den då, men det gör det ju bevisligen...:va

Vet inte riktigt om man ska lita till 100% på Abus-sidan.
http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=de&sid=94051760415131207042007 81235169127&select=0105c&Marke=KTM&MarkenID=6

på 640 LC4 Super Moto passar ju bara ett skivbromslås enligt sidan, medans man har några altenativ till om man kollar på Bremsscheibe vorne Ø 320 mm.

Min 660 har ju samma grejjor fram som en 640sm(?) men enligt sidan så ska alltså inte Granit Quick 37 passa på den då, men det gör det ju bevisligen...:va

Ja fan det stämmer ju:va .Man blir ju skapligt konfunderad av detta,att det ska vara så satans svårt att hitta rätt lås.:huvet

Jag gjorde ju bort mig totalt, jag köpte ett sådandt där litet lås som man sätter i skivan, och när jag kom hem och skulle låsa hojjen var ju det för litet :mad: Så det blev ju till att åka tebax till affären och köpa det lite större som ni nämner ovan men det passar ju klockrent i skärmväskan dock...

Jag gjorde ju bort mig totalt, jag köpte ett sådandt där litet lås som man sätter i skivan, och när jag kom hem och skulle låsa hojjen var ju det för litet :mad: Så det blev ju till att åka tebax till affären och köpa det lite större som ni nämner ovan men det passar ju klockrent i skärmväskan dock...

Japp Granit Quick 37 funkar,men det hade vart lite mer smutt om ett mindre lås hade passat.

Japp Granit Quick 37 funkar,men det hade vart lite mer smutt om ett mindre lås hade passat.

Det här funkar till min 640-04 http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...2873212&select=0105b05&artikel=4003318216565m ....på bakskivan om man lägger den platta sidan mot fästet där hjulet sitter. Kostade 695:- på Harley Davidsson i Sthlm!
Butiken mittemot KTM hade ett skivbromslås med larm kostade 1795:-, på Harley kostade det 1200:-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ett tips är att kolla flera butiker innan du inhandlar nåt!!!!!

MVH//Dalmasen

Om man inte vill betala riktigt så mycket som ett Abus lås kostar så kan jag rekomendera OXFORD Boss skivbromslås som också passar bra på den hojen.
Hållare ingår som man kan sätta på ramen :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...