Skivbromsar fram

John!

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
GSXR1000 K7
Stressad och något irriterad skulle jag iväg till ett möte. Hinner 30 cm + lite till när jag kommer på att skivbromslås är en bra sak att ta bort innan man åker iväg... :huvet

Nu är det dags för nya bromsskivor!
Kör en GSXR750 -96. Läste nånstans i nått inlägg att det ska vara 320 mm skivor?

Jag sökte runt lite och hittade ett par som stod att det skulle passa, men dom kommer från hong kong och är ruskigt billiga.
Jag vill verkligen inte vara dumsnål, men är det någon som har provat liknande skivor?
Det står att dom är 310 mm, men det står samtidigt att dom skall passa till en -96.

http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Bra...UK_Motorcycle_Parts&hash=item4164e65dee#rpdId

Nån som har en rekommendation på andra bra skivor som inte ligger på 7000 kr paret?

Help needed!

J

När du väl fixat skivor skaffa ett skivbromslås med inbyggt larm som låter satan om du bara reser hojen med låset kvar i skivan, då ska de mycket till för att glömma :)

Det finns gott om raceåkare som kör med kinaskivor på reservhjulen. De fungerar utmärkt även om de inte är lika bra som ISR.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti