Skitiga fälgar och däcksbyte?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Nu kommer en riktig noob fråga... :gnissla

Ska byta däck i helgen och bor i lägenhet utan tvättmöjligheter + fick tillfälle att byta billigt och snabbt så hinner inte så mycket mer..

Fälgarna är redigt ingrott skitiga och försökt skrubba av dom så gott det går med diskborste och diskmedel. :huvet

Kan det bli totalnobben :glömdet eller bara sura miner?

556 är kanon till ingrodd kedjespray och skit, glöm inte att vaxa dem då är det lätt att hålla dem rena sen.
Bara att ta lite nytt vax.

Skit i allt vad avfettning heter det funkar kasst och smetar bara runt skiten.

Castrol har ett bra medel som heter Bikeclea´ner men det får du nog inte tag på nu klockan 9 en fredagkväll.

Har du tid att surfa på SH så har du tid att tvätta dom.
ÄNNU MERA
Är det kedjeolja som kletat igen fälgarna kan
Lampolja
Hushållspapper
Plasthandskar
Underlätta
och avsluta med YES, sedan vatten
allt från t.ex Hemköp
Ha en trevlig kväll ! :tummenupp

Blev rekommenderad Biltemas bromsrengöring... Har inte hunnit prova ännu men ska tydligen vara "the shit":tummenupp mot skiten...

Blev rekommenderad Biltemas bromsrengöring... Har inte hunnit prova ännu men ska tydligen vara "the shit":tummenupp mot skiten...

Jepp :tummenupp

Bromsrengöring kör jag alltid med. Påpekar bara att detta gäller bara till fälgar....inte kleta på övrig lack.

Tack för alla tips!
Men..
Ska hänga på låset imorgonbitti.
I min bostadsrättsförening har man inte ens tillgång till rinnande vatten utomhus så det blir att släpa hinkar med vatten i hissen.
Inte heller så inspirerande att stå och putsa på gatan dessutom inbillar jag mig att den gröna är mindre stöldbegärlig skitig och någon posör kommer man aldrig bli.

Får helt enkelt chansa dessutom tvättar jag aldrig hojjen förutom när jag åker i regn. :)

Så otroligt tråkigt att putsa och den får fullrekond varje vinter istället.

Visst är det ok att tycka man är en lat jävel men det var inte det ursprungsfrågan frågan handlade om. :näsblod

Bor man i lägenhet så kan man inte tvätta hojen. :Bugar

Det finns en OK-mack med GDS i närheten, tvätta där....

Jag kör med WD40+en gammal handuk,men inte så ofta......bara spraya,vänta lite och torka.

Effektivt mot de mesta smutsen på fälgar är en trasa blaskad med bensin. Löser upp olja, fett, insekter, bromsbeläggsrester bla bla.

Torka, eventuellt torka 'torrt' med torr trasa

Effektivt mot de mesta smutsen på fälgar är en trasa blaskad med bensin. Löser upp olja, fett, insekter, bromsbeläggsrester bla bla.
Vanlig bensin är lite giftigt att rengöra med. Det löser en del skit, men får annan skit att sätta sig ätter värre istället för att ta bort den. Tycker att diesel fungerar betydligt bättre att rengöra med.

Gick ju bra idag, 3200:- Pilot power 2CT fram och bak känns som hittat. :)
McVaruhuset i Stockholm kör öppet hus imorrn också med 25% på däck och byte medans du väntar.

Dock satte dom mitt framhjul åt fel håll (kanske för att jävlas för skitiga fägar. :)).. Så håll koll. Blir väl så när dom kör löpandeband principen en jippodag.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd