mr_rockster
www.jsfoto.com
Skitig, stora läppen på ibak, lampa på i fram... Fulare än så här blir inte en Husky SM570RR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mr_rockster skrev:Skitig, stora läppen på ibak, lampa på i fram... Fulare än så här blir inte en Husky SM570RR.
mankan skrev:Vad är flaskan som slangarna går ned i till för?
WestW skrev:Uppsamlingskärl för olja, vatten och annat som kan läcka ut
WestW skrev:Uppsamlingskärl för kroppsvätska när man vrider på gasrullen första gången![]()
Evil M skrev:Varför ska alla ha en ful luft/vattenslang runt ljuddämparen för? Jag kolla lite närmare på en Husky som hade det en gång och inget låg i mot slangen, varför har man då en slang runt dämparen? Är det en "inne" grej kanske![]()
Efter en och annan vurpa åt höger så brukar det bli så fina skrapmärken i längst bak i systemet. Med slangen så ska man slippa det..Evil M skrev:Varför ska alla ha en ful luft/vattenslang runt ljuddämparen för? Jag kolla lite närmare på en Husky som hade det en gång och inget låg i mot slangen, varför har man då en slang runt dämparen? Är det en "inne" grej kanske![]()
Dämpa ljudet har jag aldrig påstått men... Har sett att det finns någon som har en "buttplugg" eller "db-killer" som de sedan fäster i en sådan för att den inte ska "ploppa ut" om du fattar...Evil M skrev:Aha tänkte inte på det med skrapskydd men hur kan den dämpa ljudet?
Najs hoj föresten.
Evil M skrev:Aha tänkte inte på det med skrapskydd men hur kan den dämpa ljudet?
Fast det e lämpligt att ha den långt bak som krashskydd eftersom det e där den ofta skrapas...TomK skrev:Grundtanken med det där, är att slangklämman med trädgårdslangen runt, ska minska vibrationerna i ytgodset hos ljuddämparen och därmed också minska det totala ljudet som maskinen ger ifrån sig. Den ska sättas på ett sådant sätt/ställe så att vibrationerna avtar mest.
Hur stor påverkan blir, beror på vilket material det är i ljuddämparen. Hårda metaller, sprider ljud bättre och där lär man kunna märka en större skillnad. Slangen ska alltså inte sättas längst bak, utan precis där den dämpar mest. De som kör med slang som kraschskydd sätter den dock lite var som helst![]()
d1ce skrev:Var hittar jag klistermärket du har på bakskärmen där? "Loud pipes...."
//@

mr_rockster skrev:Fast det e lämpligt att ha den långt bak som krashskydd eftersom det e där den ofta skrapas...
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|