Idaho
Ny medlem
Kan någon säga vad det är för fel då hojen är svårstartad ( knappt vill starta alls) efter att man kört med den en stund och sedan stannat. Funderar på om det kan vara batteriet som är kasst??? Alla förslag emottages tacksamt.Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan någon säga vad det är för fel då hojen är svårstartad ( knappt vill starta alls) efter att man kört med den en stund och sedan stannat. Funderar på om det kan vara batteriet som är kasst??? Alla förslag emottages tacksamt.tobbeviking skrev:Svårstartad som i, startmotorn orkar inte runt eller som i vill inte tända?
//Tobbe
Swedie skrev:hehe, såg nog dig i Eskilstuna idag... du på ZX-7a och partner ... på en ... hum. hoj.. iaf. Till problemet.
Hm..mina tips blir dom samma som föregående talare.Idaho skrev:Inte vill tända
Ni var utanför när jag kom dit. Jag var i min pickis, hade väl lite halvbrådis. Hade även min rejskeps på migIdaho skrev:Jasså, så du såg mig.....att jag inte såg dig då....kanske kände jag inte igen dig????
Swedie skrev:Ni var utanför när jag kom dit. Jag var i min pickis, hade väl
Tack för tipset, om du ser mig igen kan du ju säga hej, sovdags för länge sedan, hörs
![]()
tobbeviking skrev:Hm..mina tips blir dom samma som föregående talare.
Tack för tipset, vi får väl se vad som händer, ha det
![]()
Idaho skrev:tobbeviking skrev:Hm..mina tips blir dom samma som föregående talare.
Tack för tipset, vi får väl se vad som händer, ha det
![]()
Har du tillgång till en mulitmeter så skall du kolla upp laddspänningen vid plus- och minuspolen på batteriet. Mellan 12.5 och 14.5 volt vid ca 4500 - 5000 varv skall den hålla. Är det mer eller mindre än detta så har du laddn ingsbekymmer .
Prova även att dränera ur förgasarna. Har en vän som hade li¨knande bekymmer och att dränera dessa hjälpte.
Vilket inte är helt orimligt, det blir ju rätt varmt runt förgasarna när du stannar (ingen fartvind).Chris Ash skrev:Vi diskuterade detta på chatten en gång då det kom fram att en del kawor uppvisade detta symptom. Bjorn kom då upp med förslaget ånglås i förgasarna.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |