Skithelg (I-lands problem)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Lördagen gick väl ok, med en liten tur till Telegrafen på hojen (restaurang vid Telegrafberget i S-holm), samt en latte på deras eminenta uteservering. Men sedan kommer söndagen som gud glömde:
Vaknade på morgonen, gör mig redo för att åka och hjälpa en polare att renovera hans lägenhet. Toaletten hemma ger upp, dock ingen större fara då den var på dekis och nya delar var beställda med VVS killen som skulle dyka upp på måndag morgon. Åker ut till lyan i Sumpan hinner vara där ca 2 h då en annan vän ringer, förklarar att han har låst in tjejen sin i lägenheten, den enda knippan med nycklar har han med sig på jobbet = Snälla, kan inte du komma och hämta nycklarna, och släppa ut tjejen? Snäll som man är så säger man att det löser jag. Går ner till hojen, rullar ut ifrån gården och håller på att lägga mig platt på sidan i första kurvan = What!!!!!! Märker att den känns lite lustig, vobblig i kurvor, men kör på för att hämta nycklarna. Hämtar knippan, ser att det sitter en skruv in i bakdäcket = Hurra!!!!!! Levererar nycklarna, kör ner hojen i garaget, ringer Comi, bestämmer tid att byta däck på måndagsmorgon.

Så nu sitter man här med nya däck, fungerande toalett, samt en mycket lättare plånbok att bära runt på! Tack till VVS-snubben å Comi! Otack skickas till den som tappade skruven, samt den som hade sönder min mugg (säkert samma person)!

//D

Ungefär samma roliga saker hände mig i veckan, men det gällde bilen. Aset pajjade 3ggr på en o samma vecka :fatta! Lite lätt sur nu, samt obefintlig plånboksvikt.

Fick också ofriviligt byta bakdäck i fredags. Skulle åka till föräldrarna från syster ("syster = alingsås" "föräldrarna = örebro" "sträcka = 25 mil") när min syster upptäcker att det tittar fram lite metaltrådar från mitt bakdäck. Hon bad mig ta en titt och givetvis var det väven som tittade fram. Bara att åka till däckverkstaden i Loo (2 mil ditt). Tänkte att det är bäst att ta det lungt så jag höll 70 på 70 vägen, nästan framme i Loo så hoppar det fram ett gigantiskt rådjur 10 - 15 meter framför hojen. Hann bromsa tillräckligt för att djuret skulle hinna förbi *phu*
Hade jag kört i 20 km/h snabbare hade det smält *pang*
(jo, givetvis vet jag att då hade jag aldrig varit på det stället vid det tillfället, men ändå!! det är tänkvärt)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul