Skitbil.. startar inte

Swedie skrev:
Äh.. har ett gammalt sunkalarm i bilen. Typ en immobalizer. Roliga är ju att det är fett dålig sort som inte fungerat den senaste månaden, så jag har glömt bort dess existens. Så nu när helt plötsligt immobalizerna fungerar och aktiverades pga nått grupp i vägen så tänkte jag helt enkelt inte alls på det. Satt där och försökte vrida om nyckeln för att starta bilen. sur som ett bi...

Immobalizern är så pass bra att man kan rull-starta bilen även fast det gått av. :tummenupp

Tur att man faktiskt ÄR blond så man har nått att skylla på :hihi[/QUOTE

Då är ditt larm felkopplat ska gå till soppapumpen inte starten

Swedie skrev:
Äh.. har ett gammalt sunkalarm i bilen. Typ en immobalizer. Roliga är ju att det är fett dålig sort som inte fungerat den senaste månaden, så jag har glömt bort dess existens. Så nu när helt plötsligt immobalizerna fungerar och aktiverades pga nått grupp i vägen så tänkte jag helt enkelt inte alls på det. Satt där och försökte vrida om nyckeln för att starta bilen. sur som ett bi...

Immobalizern är så pass bra att man kan rull-starta bilen även fast det gått av. :tummenupp

Tur att man faktiskt ÄR blond så man har nått att skylla på :hihi

Är det denna typ av tråd som ska stängas, tas bort och glömmas??? :tungan

Blondie skrev:
Då är ditt larm felkopplat ska gå till soppapumpen inte starten

Förr så kopplade man offtast den till starten.
Nu har man 2 startspärrar, en till tändning en till soppapump.

Swedie skrev:
Jag råkade ut för en sån sak på en Jetta -89 med ett gammalt DEFA-larm. Det räckte med att man tände innerbelysningen eller öppnade dörren så gick den att starta. :hihi

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D