Skit på fronten!!! hur ta bort???

Fönsterputs och insektsbortagningsmedel är mycket lika varandra men den ena är tre gånger så dyr som den andra...

Fönsterputs funkar bra men kan innehålla godsaker som mattar ner lacken/plasten. Prova på en mindre yta först, som det brukar heta.

Insekter är annars ett h....vete. Har kryp på (utsidan!) hjälmen som fan i mig inte går bort. Har på något vis blivit ett med hjälmen. Ser numera dessa som trofeer alt värdefulla fossiler....

zx6rman skrev:
Tackar för alla tips :tummenupp nu blir det till att köpa Turtle Wax insect removal verkar ju super det, så hoppas jag äckel proteinet lossnar från fronten och appen får glänsa igen. / Markus

Är kitin ett protein? Hm, borde det väl vara när jag tänker efter... eller?
:confused:

Davve84 skrev:
Tiner :pannkyss funkar skit bra :gnissla
Vet inte om du har taskig stavning, taskig humor eller taskig personlighet, men THINNER (om det var det du menade) är absolut inte att rekommendera.

Om man inte är van vid thinner är det nog inget hit att experimentera med det på plast. Kåpglaset kan bli vitgrumligt, säkert inte bra för lacken heller.

Jag brukar använda Rubbing.. Tar även bort oljestänk från svingen snabbt och enkelt.. :tummenupp

Angående flugor på kåpan:
Jag åkte i många år runt med intorkat blod på höger ärm på pajaskostymen från en fågel (stackars liten) som träffade min högernäve. Känns som om vi är lite olika "kinkiga" med bitarna. :)

fråga mig inte hur jag vet detta men prova gärna de funkar för mig....både på kåpa o visir,
finns några såna där runda platta bomullsplattor som tjejer tar bort smink med ,,,dränk den i vatten o ut o skura..
skonsam o effektiv funkar alltid för mig :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Back