Skit på avgassystemet!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
ehm...

Hur får man bort gamla vindbyxor från avgassystemet? :)

Tänkte inte längre än att jag råkade lägga brallorna mot röret ett par gånger!

//@
 
d1ce skrev:
ehm...

Hur får man bort gamla vindbyxor från avgassystemet? :)

Tänkte inte längre än att jag råkade lägga brallorna mot röret ett par gånger!

//@


Autosol eller svinto med lite vatten på. :tummenupp
 
Jag har gjort samma sak..hela mellanröret var svart av plast
jag skrapade bort ellt skit med en kniv sen polerade jag upp det med autosol
vart som nytt :tummenupp
 
tackar för tipsen!

Den stog ju bara still och jag kom ut i garaget en lördagskväll. Klart jag måste ge mig själv lite lördagsgodis och hojjen en rastning! Olyckligt att det var mjukisbrallorna som gick åt, visserligen värt det :tummenupp

//@

edit: kom på en sak till, hur reagerar skinnstället är man lägger det mot röret? Det kommer garanterat hända iom att man är klantigast i mellansverige.
 
Har du crosstövlar så har du sådan där värmejox på insidan av stöveln så de klarar sig, åker du i gaydojor så blir det nog varmare:)

d1ce skrev:
tackar för tipsen!

Den stog ju bara still och jag kom ut i garaget en lördagskväll. Klart jag måste ge mig själv lite lördagsgodis och hojjen en rastning! Olyckligt att det var mjukisbrallorna som gick åt, visserligen värt det :tummenupp

//@

edit: kom på en sak till, hur reagerar skinnstället är man lägger det mot röret? Det kommer garanterat hända iom att man är klantigast i mellansverige.
 
Tom Byron skrev:
Har du crosstövlar så har du sådan där värmejox på insidan av stöveln så de klarar sig, åker du i gaydojor så blir det nog varmare:)

heh, antar att mina s-mx går under "gaydojjor" :( men jag gasar som en fjolla än sålänge, lika bra att min outfit är lite gay ;)

ingen som har en hyffsad crosskruka till ett lagom pris?! strl L!

//@
 
Last edited:
Äsch sånna dojor är ju bra om man typ ska åka hoj å vandra runt lite (!) typ om man åker till Bikeweekend å knatar runt en halv dag.

Jag brukar oxå åka i sådana, känns ju fjärderlätta jämnfört med 5kilos crosspjucks :D

Men nu har jag börjat köra omkull titt som tätt, så nu får de (gaydojorna) stå å samla damm :)
 
Tom Byron skrev:
Äsch sånna dojor är ju bra om man typ ska åka hoj å vandra runt lite (!) typ om man åker till Bikeweekend å knatar runt en halv dag.

Jag brukar oxå åka i sådana, känns ju fjärderlätta jämnfört med 5kilos crosspjucks :D

Men nu har jag börjat köra omkull titt som tätt, så nu får de (gaydojorna) stå å samla damm :)

ahh, hardcore driving (såg allt lite på DVD:n jag fick igår) ... ;) men jag ska försöka ha minst ett hjul i marken större delen av tiden så jag slipper brutna ben och slitna leder!

Men just nu sitter man med nästan nya s-mx dojjor och en sprittans shoei xr900 kruka, känns inte rätt!

//@
 
Äsch, spela roll, man åker väl med det man har, onödigt att byta för bytandets skull.

Enda nackdelen me integralhjälm e att åker med lite halvattack på en gocartbana eller någe så får man mera varm luft tillbaka mot ansiktet när man andas, eller så e det bara jag som flåsar för jag e så rackarns skraj, heeh SPOOOKY :D Åker du stor banan så är det skönt att slippa mx-skärmen som tar vind, å då är rakorna längre så man andas lite annorlunda....typ



d1ce skrev:
Men just nu sitter man med nästan nya s-mx dojjor och en sprittans shoei xr900 kruka, känns inte rätt!

//@
 
Tom Byron skrev:
Äsch, spela roll, man åker väl med det man har, onödigt att byta för bytandets skull.

...

...tar vind, å då är rakorna längre så man andas lite annorlunda....typ

Det visar sig väl om inte annat med tiden... :) Men det lär väl faktiskt bli mer väg än bana.

Nu blir det varmluftspickan och svinto fram!

//@
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top