SKIT i å höglanspolera.

HBmanneN

vill åka snart
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
yzf600r -98
ja började polera delarna på hojjen, men insåg snart att ja skulle bli typ 50 år innan ja skulle bli klar, Så ja lämna in alla delar å pulverlackade dom i guld pearl istället.. skulle vilja ha lite kommentarer ifall ni tycker det ser bra ut eller ifall det bara blir lite FÖÖÖR MYCKE ME GULDPEARL.?? eller ska det va polerat ?
ska tilläggas att ja tänkte lacka hojjen i svartlilla pearl å guld fälgar.. :confused:

Va tycker ni..

Bifogat

• guld1.jpg
    guld1.jpg
    16.1 KB · Visningar: 249
  • guldpåhoj.JPG
    guldpåhoj.JPG
    21.8 KB · Visningar: 350
  • polerat.jpg
    polerat.jpg
    38.3 KB · Visningar: 160
Varför pulverlackade du inte i "krom" då? eller kromade dom på riktigt sätt?

Ser lite konstigt ut faktiskt... lite som att de är felplacerade, pga färgen. Jag är bara ärlig och min syn på vad som är snyggt kan ju oxå vara helt off...

Nice. Du borde fixa fälgarna i samma färg också så ser det mer stilrent ut. Hos vilket företag gjordes det? Pris ungefär?

RoDe skrev:
Nice. Du borde fixa fälgarna i samma färg också så ser det mer stilrent ut. Hos vilket företag gjordes det? Pris ungefär?

jo fälgarna ska bli i samma färg e det tänkt.. när kassan blir stabil igen..
ett ställe i jakobsberg.. kostar runt 4 lappar.. bara för att det e så små delar, så går det åt lika mycke färg som till en halv bil typ.. :)

Man ska vara ärlig...

Swedie skrev:
Ser lite konstigt ut faktiskt... lite som att de är felplacerade, pga färgen. Jag är bara ärlig och min syn på vad som är snyggt kan ju oxå vara helt off...

Jo men tänk att hojjen ska vara i mörk svartlila oxå..
Nån som e duktig på att photoshoppa lite kan väl måla om hojjen å fälgarna så man får bättre uppfattning ??

FÖR dyrt å för mycke jobb

Therudeboy skrev:
Varför pulverlackade du inte i "krom" då? eller kromade dom på riktigt sätt?

Kollade även det.. men killarna som kromar prylar sa att om man vill få till en bra kromyta så måste man först höglans polera skiten, så det vart det in tal om :D

HBmanneN skrev:
Kollade även det.. men killarna som kromar prylar sa att om man vill få till en bra kromyta så måste man först höglans polera skiten, så det vart det in tal om :D

Jag kom på det efter jag skrev :( är för trött ska veta sånt efter mina 3 år i branschen.

glömde skriva

att ja funderar även på att lacka annan färg på ram å sving.. men har inte kommit fram till nå bra.. typ matt svart kanske.. passar till guld å lilasvart :va

Jaha man

tackar å bockar för alla svar..
då bär det av till lackboxen me hojjen på måndag..
fan va det är roligt att sprida stålar runt hojjen... :banana

Tycker det är skitfett med guliga detaljer. men kan man inte eloxera det i guld istället? blir det mycke dyrare eller? alu? ähh, fan vet jag.

Jovisst

snobben skrev:
Tycker det är skitfett med guliga detaljer. men kan man inte eloxera det i guld istället? blir det mycke dyrare eller? alu? ähh, fan vet jag.

om det är helt rent alu så går det.. men normalt så brukar det vara lite annat skit matrl. i delarna. å om man lägger dom i eloxerbad så fräts den orena metallen bort. så man vet aldrig vad man får upp ur badet..

SÅ ÄR DET.. :)

noop

Super-Henkan skrev:
Sa du att det var pulverlack? 4papp?
Jag betala 500spänn för en ram och sving... max 200 spänn för lite små grejor?

Har du blivit lurad?

smådelarna är lackade med billack och ett gäng lager klarlack. menram å sving å fälgar ska pulverlackas.. såg att ja har skrivit pulver i färsta inlägget.. tack för rättelsen :D
Men ja det gick på 4 papp för riktigt lack.. mycket dyrare än pulver.. men ja tycker nog att vanlig lack får ett bättre djup.. eller ????? :va

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R