Skinställ för lång och smal?

• Thread starter Thread starter MCR
  • Start date Start date

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Hej!

Jag letar efter ett skinställ som passar mig...

197cm/95kg

Normala kläder har jag 152 i byxor och 52/54 i jacka men... var och provade lite olika ställ idag på en firma men jag var tvungen att gå upp på storlek 58 för att skinnet skulle täcka under knäna, då satt resten av stället som en potatissäck. :D

Har några tips på nåt ställ som skulle passa? Det måste väl finnas nån mer lång person som har helställ på SH? :gnissla

Stället jag helst vill ha heter ARLEN NESS LS1 1897 Supermoto och kostar endast 4000:- från tyskland men frågan är om man vågra chansa på en storlek... risken för att det blir fel är ju lika stor som att man vinner på triss varje gång. Dock kostar det 8000:- i sverige + resa på säkert 40 mil för att kunna prova det... :banana

Min kille köpte ett Daineseställ på Lelles och han är lång o smal. Det fanns i storlek 148 och uppåt tror jag.

Har kollat alla Daineseställ på Lelles webshop men inte hittat nåt i strl 152. Får väl ringa dom i morrn... Fler förslag??

Alpinestars brukar vara ganska långa men det gör inget om den är lite för kort... Stövlar och handskar täcker upp huden =)

Måttbeställ från PSI!

http://www.psiscandinavia.com/show/

Har själv (195cm/85kg) haft svårt att hitta skinnställ som sitter bra. Antingen för korta eller blir de säckiga. Och att det sitter bra är viktigt om skydden ska funka. Kostar visserligen mer än 4 000:-, men att ha ett skinnställ som sitter som en smäck är värt en del.

/Mats

Måttbeställ från PSI!

Har själv (195cm/85kg) haft svårt att hitta skinnställ som sitter bra. Antingen för korta eller blir de säckiga. Och att det sitter bra är viktigt om skydden ska funka. Kostar visserligen mer än 4 000:-, men att ha ett skinnställ som sitter som en smäck är värt en del.

/Mats

Kan bara hålla med Mats, jag har motsatta problemet, jag är kort och bred, inte bara magen :D så efter att jag har kört runt i nästan hela Tjeckien så slutadde det med att jag kröp tillkorset och köpt mig ett måttsytt PSI ställ. Nu i efterhand så tycker jag det är värt varande krona (6000 sek) just för att allt sitter så jävla bra!!

Men det beror väll lte på hur mycket man kommer använda det? Här nere kunde vi köra fram till 19 december och kommer troligen kunna börja redan i feb/mars och jag kör varje dag till jobbet så det räknas snabbt hem för min del.

Är ute efter långa byxor! både skinn och annat är intressant. . .nåt märke som alltid har storlekar som 150 och 148 ?

Måttbeställ från PSI!

/Mats

Visst, det kanske blir bättre med ett ställ från PSI men det är ju som sagt lite skillnad på 4000:- och 10600:-... :huvet

Jag hoppas väl på att hitta nån tillverkare som gör i 100 storlekar. :Bugar

Visst, det kanske blir bättre med ett ställ från PSI men det är ju som sagt lite skillnad på 4000:- och 10600:-... :huvet

Jag hoppas väl på att hitta nån tillverkare som gör i 100 storlekar. :Bugar
Vill du inte lägga 10k skulle jag nog inte titta på Dainese. Dock har mlol.de rea nu på D

Kan man få ett ställ att töja sig mer än en halv storlek vid höften o bysten om man har helställ? tips hur man isåf kan töja ut det snabbt o om något ställ kanske töjer sig mer än andra? Annars måste jag köpa ett förstort ställ o sy in pga att jag e lång o smal (175/55) men med höfter o byst som kräver plats
Jodå det går, ställ dig i duschen sen lägger du dig och sover (med stället på).

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti