Skinnställsstorlek

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Det här är väl en utseendefråga? =)

Ni som vet, vad är en lämplig storlek på skinnställ (generellt) för en 1.70 kort och 65 kg tung pojk? 46? 48?

Tänkte handla ett begagnat o det är ju trevligt att ha något att gå efter!

Jag sitter i samma situation som du och letar beg. ställ, håller dessutom ganska exakt samma mått som du! :tummenupp

Nu har jag inte provat så där jätte många ställ (+ att det skiljer ju lite mellan olika fabrikat) men det verkar som vi ligger på 48 oftast (jag iaf!)

Chris Husky skrev:
Jag sitter i samma situation som du och letar beg. ställ, håller dessutom ganska exakt samma mått som du! :tummenupp

Nu har jag inte provat så där jätte många ställ (+ att det skiljer ju lite mellan olika fabrikat) men det verkar som vi ligger på 48 oftast (jag iaf!)

Aah ok, jag var inne och provade ett par ställ på MC-varuhuset för ett tag sen och fick förklarat för mig att de ska sitta riktigt tajt eftersom de töjer sig och jag har för mig att 46 var det som satt tajtast =)

Jag har ett Alpinestar TZ-1 skinnställ storlek 52 och jag är typ 175cm & väger 69kg så du borde väl ha lite mindre än mig.. men inte mycket?? :)

Men jag vet oxå att Dainese skinnställen storlek 52 är som ett alpinestar 54. så de beror ju lite på vilket märke du köper.

Jag tycker i och för sig de är gött om man i alla fall kan få plats med en tröja eller nått under skinstället men de är nästan lite svårt nu hehe

Jag är 180 centimeter och väger 78 +/- 5 kilo (beroende på hur mycket jag ätit :)). Jag kör med storlek 52 i Dainese och Arlen Ness, och storlek 50 i IXS. Ta en så liten storlek som du överhuvudtaget kommer i, eftersom det kommer att töja sig. Att mosa in en massa tröjor och grejer innanför försämrar bara säkerheten, eftersom skydden kan glida runt då.

hehe men eftersom mitt ställ är 2 delat så använder jag ibland bara jackan om jag ska kortare transport sträckor. Gött å slippa ta med en ryggsäck om man vill ha en tröja med sig oxå :)

Mattias skrev:
Jag är 180 centimeter och väger 78 +/- 5 kilo (beroende på hur mycket jag ätit :)). Jag kör med storlek 52 i Dainese och Arlen Ness, och storlek 50 i IXS. Ta en så liten storlek som du överhuvudtaget kommer i, eftersom det kommer att töja sig. Att mosa in en massa tröjor och grejer innanför försämrar bara säkerheten, eftersom skydden kan glida runt då.

Hur fort töjer det sig? Jag såg ut som en sjöko i 46an nämligen.

Back