Skinnställs hjälp

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Hej på er. Har tänkt att köpa mig skinställ, stövlar och handskar. så jag har surfat runt lite bland annonserna här på sidan och hittat denna http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9301

Vad tror ni om det? är det bra grejjer? kvalitet, säkerhetsmässigt, slitstyrka? är det ett bra pris? Jag är 184 cm lång och väger 86 kilo som faktiskt sitter mest på överkroppen i form av muskler.. passar stället mig? Jag ska inte åka bana utan ha detta som första grejjer när jag övningskör. Vad tror ni? vore även tacksamm om någon kunde posta lite bilder på ställ och stövlar. så jag får se den bättre.. gärna med någon person i ett sådant ställ så man kan få en uppfattning om hur det ser ut..

Tacksamm för snabba svar..

Tack på förhand

Simon

(ursäkta alla stavfel men jag kan inte läsa heller...)

Det finns väl eg bara ett sätt att köpa skinnställ o det är att prova det själv. Storlekar och hur dom är sydda varierar.

nickname skrev:
Det finns väl eg bara ett sätt att köpa skinnställ o det är att prova det själv. Storlekar och hur dom är sydda varierar.

Jo att prova vore det bästa men killen bor i piteå och jag bor i kristinehamn så det är ca 120 mil att åka för att prova ett skinnställ som kanske passar...

Några erfarenheter av detta ställ?

En kompis kör med Spyke och det tycker han är bra, verkar va bra kvalitét och så..

ok. ingen som har några personliga erfarenheter? hur verkar priset? snälla hjälp mig.. det är trots allt mycket pengar för en fattig student..

Hade det varit min storlek så hade jag f-n kört upp och köpt det av honom!

Simp skrev:
Så du tror det är bra grejjer? erfarenheter?

Ingen som har bilder?
Jag har ett Spyke, annan modell, och det verkar bra. Har dock inte haft det så länge. Däremot tvivlar jag på att det passar dig. Stl 60 är stort. Jag är några cm kortare än du och har stl 52. Annars är IXS sydda efter relativt "atletiska" mått, dvs rymliga för överkroppen. Av en ren händelse har jag ett IXS Kyalami (helställ) som är lite för långt i armarna och benen för mig till salu. Borde sitta som en smäck på dig. PM:a om du är intresserad. OBS seriöst slitna puckar följer med mot ett smärre pristillägg :D

Jo 60 lär vara tokstort på dig. Jag har också ett ställ till salu i storlek 54. du kan ju PM:a för mer info. :tuttar

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti