Skinnställ

• Thread starter Thread starter Sommar
  • Start date Start date

Sommar

Guest
Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Och vart hittar man ställ till vettiga priser?

Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, Vet inte hur de är hos andra men där kan man köpa en storlek upp och en nere... till vettiga priser...

Kan rekomendera dem varmt...

Sommar skrev:
Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Last edited:
coisa skrev:
Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, kan rekomendera det varmt...

tackar, får ta o åka upp dit o kolla om jag hittar något bra ställ.. :)

Skicka ett pm till stinsen här på forumet.
Han har både skinnställ o allvädersställ till riktigt bra priser :tummenupp .
Har själv ett av hans skinnställ, helnöjd med det.

Hur är de i storlekarna,,såg de svarta ställen var snygga
Jag väger 80kg ?

Machinehead skrev:
1428360 Skicka ett pm till stinsen här på forumet.
Han har både skinnställ o allvädersställ till riktigt bra priser :tummenupp .
Har själv ett av hans skinnställ, helnöjd med det.

Sommar skrev:
1428339 Och vart hittar man ställ till vettiga priser?
jag ser ut som en wookie ungefär så jag hade lite problem å hitta passande läder.. har beställt ett från PSI som borde drälla in nästa vecka, kostade 9000:- o måttsytt.. får dock återkomma med bild o omdöme senare dock..

Sommar skrev:
1428339 Jag har ett litet problem när det kommer till skinnställ. Har lite för breda höfter och för smal överkropp, så de flesta ställen är antingen för stora upptill eller för små nertill. Någon som har något förslag om hur jag ska göra när jag ska inhandla mig ett ställ?

Får man fråga vilka mått du har? Jag själv anser mig ha ganska breda höfter i jämförelse med resten av min kropp. 102cm mätte jag just att ja va. I övrigt är jag 167 cm lång o väger 63 kg, men vägde 65kg när jag köpte mitt ställ. Jag har haft stora problem med att komma i damställ, men så åkte jag till bike i trollhättan o provade ett berik herrställ i stl 48 och det funkade! De har just nu billiga Alpinestarsställ.
http://www.blocket.se/vi/8720632.htm?ca=15_s

Jag har samma problem som du med breda höfter och breda armar med för den delen. När jag köpte ställ i höstas blev det ett från cykelfabriken i Lomma för det vara det enda som passade.

Jag har normalt storlek 44(46) och är 1,77 men har bred bak och det är skitsvårt att hitta ett ställ som är brett nog över rumpan utan att det sitter som ett tält över resten av kroppen eller som slutar halvägs ner för armar och ben.

coisa skrev:
1428345 Jag hade problemet med att jag är storväxt... men jag fick tag i saker på lelles i uppsala, Vet inte hur de är hos andra men där kan man köpa en storlek upp och en nere... till vettiga priser...

Kan rekomendera dem varmt...

Trodde inte att man kunde det, köpa en storlek uppe och nere. Låter ju utmärkt, måste jag undersöka vidare! Nån som vet fler ställen än Lelles där man kan köpa olika storlekar?

~Settan~ skrev:
2302030 Trodde inte att man kunde det, köpa en storlek uppe och nere. Låter ju utmärkt, måste jag undersöka vidare! Nån som vet fler ställen än Lelles där man kan köpa olika storlekar?

Det kan man väl alltid göra när man handlar 2-delat? Framförallt byxor kommer i en del olika storleksvarianter per modell för att passa långbenta, kortbenta osv.

sweborn skrev:
2302097 Det kan man väl alltid göra när man handlar 2-delat? Framförallt byxor kommer i en del olika storleksvarianter per modell för att passa långbenta, kortbenta osv.

Ja, i vanliga fall kan man ju det. Men av nån anledning har jag fått för mig att det inte gäller ställ. Ska minsann undersöka det när det är dags att shoppa nytt.

Jag köpte ett Bullfighter ställ för en ganska vettig peng, sitter som en smeck :) , testa ett sånt om du kan hitta det någonstans i dina trakter. Är det någon annan som har ett Bullfighter-ställ?? Vad tycker ni om det??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT