Skinnställ

raukroland skrev:
Ja, det är på gränsen till kort i grenen...
När man sitter böjd frammåt så är hela strechen i ryggen utstretchad...
Det är ju inte helt skönt att gå med det men det är ju nytt och borde bli mjukare och följsammare...
Dock får jag ju under en ryggskena och kan stänga skinnstället så det borde väl "gå ut sig" eller?!?
Någon som köpt nytt som vet hur det ska sitta?
Stället ska inte sitta bra när du går; det är det inte gjort för. Ett nytt ställ ska sitta så tight att man börjar fundera på om det är för litet.

valmers skrev:
Stället ska inte sitta bra när du går; det är det inte gjort för. Ett nytt ställ ska sitta så tight att man börjar fundera på om det är för litet.
Att det ska sitta tight på bredden är jag med på men hur tight ska det sitta på längden om man säger så?!?
Just nu sitter jag i soffan med den bärbara på bordet framför och jag kan ju säga att det stretar bra mycket från kragen fram på halsen och jag kan inte höja axlarna för då räcker inte skinnet till... Stretchen bak på ryggen är helt utstretchad när jag sitter så, ska det verkligen vara så?
Hade problem att få ner bröstet mot tanken när jag provsatt hojjen i garaget...
Dessutom sitter det bog bättre när jag går än när jag sitter på hojjen... :va

Har du kommit i stället och kan andas = Perfekt! Det KOMMER att töja sig
om det är ett nytt ställ vi talar om. Man ska ju dock såklart inte ha ont.

Jag köpte ett sprillans helställ förra året och det satt kalas. Nu börjar det
efter 280 mil luta åt att köpa en storlek mindre, då det faktiskt töjt ut sig en del.

raukroland skrev:
Ja, det är på gränsen till kort i grenen...
När man sitter böjd frammåt så är hela strechen i ryggen utstretchad...
Det är ju inte helt skönt att gå med det men det är ju nytt och borde bli mjukare och följsammare...
Dock får jag ju under en ryggskena och kan stänga skinnstället så det borde väl "gå ut sig" eller?!?
Någon som köpt nytt som vet hur det ska sitta?

duc916 skrev:
Har du kommit i stället och kan andas = Perfekt! Det KOMMER att töja sig
om det är ett nytt ställ vi talar om. Man ska ju dock såklart inte ha ont.

Jag köpte ett sprillans helställ förra året och det satt kalas. Nu börjar det
efter 280 mil luta åt att köpa en storlek mindre, då det faktiskt töjt ut sig en del.
Jorå, i stället har jag kommit och jag kan andas och rösten är fortfarande mörk... :D :D :D
Det är inte runt bröstkorgen som jag har problem med skinstället... :)
Jag är relativt smalt byggd även om jag väger en del så det är längden som är mitt största problem...
Beställde ett Dainese Luce i storlek 54 och är själv 191cm och väger 92kg...
När jag pratade med dem på Lelles tyckte de att 54 verkade litet...

raukroland skrev:
Jorå, i stället har jag kommit och jag kan andas och rösten är fortfarande mörk... :D :D :D
Jag är relativt smalt byggd även om jag väger en del så det är längden som är mitt största problem...
hur fan är du byggd karl.. tight runt pungen och magen. men slapt över bröstet. Päronrauken får bli ditt nya nickname :D

raukroland skrev:

Mitt dainese luce ställ har jag sålt till brorsan. Beställde ett i en större storlek. För det satt så jävla tajt i grenen, det var alldeles för kort. Och med ryggskyddet på så gick det inte alls. Jag stod inte ut. Så nu har jag beställt ett nytt dainese luce i stl. 58.

Jag kan tänka mig hur din 54:a sitter :D . Har du provat stället med ett ryggskydd i? eller ska du köra utan?

crashtestdummy skrev:
hur fan är du byggd karl.. tight runt pungen och magen. men slapt över bröstet. Päronrauken får bli ditt nya nickname :D
Ja, det kan man ju undra... :tungan
Magen är det inte tight om alls... Det är bara det att det är på gränsen till kort... :va

rSEXa skrev:
Mitt dainese luce ställ har jag sålt till brorsan. Beställde ett i en större storlek. För det satt så jävla tajt i grenen, det var alldeles för kort. Och med ryggskyddet på så gick det inte alls. Jag stod inte ut. Så nu har jag beställt ett nytt dainese luce i stl. 58.

Jag kan tänka mig hur din 54:a sitter :D . Har du provat stället med ett ryggskydd i? eller ska du köra utan?
Jag har suttit ett par timmar med stället på mig idag och det börjar kännas lite bättre...
Då har jag ryggskyddet i, utan ryggskyddet funkar det bättre men jag kommer naturligtvis köra med skyddet i.... :)
Stl. 58 har jag på mitt Dainese Star och det är otroligt stort... Får plats med ett vanligt underställ, microflisunderställ och en flisjacka och ändå är det för stort så jag tror inte du borde behöva ett i stl. 58...
Det var därför jag beställde ett i stl. 54 för jag trodde att en storlek mindre (56) skulle bli för stort när 58 är så jäkla stort...
Lite tajt i grenen är det men jag hoppas att det töjer sig lite på längden för då blir det bra... :)

Alltså min 56:a satt jävligt tajt när jag satte på mig ryggskyddet. Jag hade svårt att sitta på hojen. Så jag var tvungen att köpa en storlek större.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park