Skinnställ..

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Skulle vilja ha lite tips på skinnställ som är bra, säkra, snygga och billiga :) Är ju en hel djungel :) Och var man kan köpa dem, kanske är billigare att köpa dem på nätet, men var?

Gillar Dainese Luce (Svart) Vet ni vad man kan köpa det billigt?

Vilken storlek tror ni passar mig 182cm ca 93kg?
Har nämligen bara haft goretex-ställ. Men nu med lite sportigare hoj så får jag skaffa lite säkrare grejer.

MVH/Dadde

Dadde skrev:

Jag är lika lång väger ca lika mycke och har 54. Ev om du tänkt banta så kan en 52a funka beroende på kropps form. Jag är ganska så grov och fyller ut 54an överallt. Är man lite mer tjock så kanske 52an är bättre.

Dadde skrev:
Skulle vilja ha lite tips på skinnställ som är bra, säkra, snygga och billiga :) Är ju en hel djungel :) Och var man kan köpa dem, kanske är billigare att köpa dem på nätet, men var?

Har nämligen bara haft goretex-ställ. Men nu med lite sportigare hoj så får jag skaffa lite säkrare grejer.

MVH/Dadde

Åk och kolla i alla MC-affärer i Göteborg då de brukar ha bra priser på hösten. Vet att Superbike har 20-50% på sina skinnställ nu (spyke) och kan tänka mig att de andra har nått liknande. Dessutom så kan du ju prova ställen. Ett ställ i stl 54 kan sitta jättebra medans en annan model inte alls bra.

Alpinestars, Dainese, Spyke, Spidi, Arlen Ness, IXS är väl någorlund likvärdig kvalitet på om man jämför ställ i samma prisklass.

Dadde skrev:

MVH/Dadde

Kanon ställ att börja med iaf. enligt min mening! (dock bara kört drygt ett halvår så jag är väl nybörjare ja) men jag är iaf. himla nöjd med mitt! Men så är det väl hur det sitter på kroppen också! Min jacka är lite stor medans byxorna sitter som gjutet! Tänkte iaf. tjocka på mig lite under vintern så det blir nog bra till våren =)

prise skrev:
Kanon ställ att börja med iaf. enligt min mening! (dock bara kört drygt ett halvår så jag är väl nybörjare ja) men jag är iaf. himla nöjd med mitt! Men så är det väl hur det sitter på kroppen också! Min jacka är lite stor medans byxorna sitter som gjutet! Tänkte iaf. tjocka på mig lite under vintern så det blir nog bra till våren =)

Gäller samma för mig. Antar att som datorkrigare får man välbyggt arsle. Gillar modellen oxo inte mycket mönster/färger precis. Köpte mitt på Lelles för ca 6k, om det är bra vet jag inte. Skönt att köpa ett nytt iaf. Oh jo jag kör med ett stl 48, 177cm o 70kg.

Peffin skrev:
Gäller samma för mig. Antar att som datorkrigare får man välbyggt arsle. Gillar modellen oxo inte mycket mönster/färger precis. Köpte mitt på Lelles för ca 6k, om det är bra vet jag inte. Skönt att köpa ett nytt iaf. Oh jo jag kör med ett stl 48, 177cm o 70kg.

Köpte mitt för lika mycket... Underbart ställ som sagt =) Och bara svart.. gillar det... (nej jag är ingen ghostrider wannabe! :P )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT