Skinnställ

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
tjena har för tillfället ett Dainese Baker Gore-Tex ställ. strl 48. som ja fick med vid mcköp. men vill ha ett skinnställ som är snyggt och helst ryggskena inbyggt är det beggat som gäller eller hur ska ja göra,, har ingen användning utav dainsese grejjerna och de är som nya... :fyllisar

MostWanted_NKPG skrev:
tjena har för tillfället ett Dainese Baker Gore-Tex ställ. strl 48. som ja fick med vid mcköp. men vill ha ett skinnställ som är snyggt och helst ryggskena inbyggt är det beggat som gäller eller hur ska ja göra,, har ingen användning utav dainsese grejjerna och de är som nya... :fyllisar

Nytt eller begagnat beror väl på hur mycket pengar du tänker lägga. Det där med inbyggd ryggskena har jag inte nån erfarenhet av, nån som åker med sånt? Jag har inte ens sett nåt skinnställ som haft det vad jag kan minnas.

Sakerna du vill bli av med är det väl bara att slänga upp en annons på.

Arlen Ness har nya skinnställ för 7000 spänn som är snygga, Dainese har också helt okej för runt det priset. Jag rekomenderar en Dainese separat ryggplatta, kostar ca 1000-1300 kr. Den som heter Wave 2 har jag, kanonbra. :tummenupp

Sen tänkte jag passa på att låna din tråd lite då jag själv också letar nytt ställ. Kommer antagligen att köpa ett nytt men om det är nån som har ett begagnat så köper jag ju hellre det billigare. Har dock rätt höga krav.

Det ska vara mestadels svart, eventuellt med silver/grått i det men inga andra färger. Om det är väldigt lite så kanske det går att måla över så då gör det inget.

Jag är 180 cm lång och väger 80 kilo och vill inte ha ett allt för trångt ställ. Storlek 52 på Dainese är lagom, på andra märken kan det variera lite i storlek vet jag.

Det ska vara så gott som nytt, max från 00.

Det ska naturligtvis vara ett modernt skinnställ med inbyggda hårda puckar, knäpuckar som fästs med kardborre och delbart i midjan med dragkedja.

Pris beror på skick och ålder men jag tror att rätt ställ kostar mellan 3 och 8 tusen kronor

Ska lägga in en köpesannons med.

PMa gärna om ni har eller har tips om nån som har nåt som kan passa.

Jag stack in näsan på MC-Service i Linköping i går, de hade ställ som inte såg helt kass ut för 2500 spänn!!
Jag vet inte om de har samma i Norrköping men det är väl vad jag förstår samma firma.
Kan ju vara idé att kolla på dem och kanske prova

Inbyggd ryggskena är i princip meningslöst. Det inbyggda skyddet är i stort sett en bit glorifierat liggunderlag. Det skyddar väl lite mer än ingenting men det känns inte som om det är nåt man behöver ta mkt hänsyn till vid köp av ställ.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats