Skinnställ

ja har ett linne under, o sen har man ett par jeans o några badtofflar under passagerar sadlen :D

edit: ja kallingar, strumpor o ryggskena under osså då =)

Shitbreak skrev:
Sätt på er shorts, så slipper ni skämmas om ni stannar och tar av er. :banana

Jag har inget att skämmas över... snarare vara stolt ;)
Dessutom så går de lika bra att gå omkring i boxershorts som shorts... :tuttar

EazyD skrev:
Ps: Jag hade jeans och en tjocktröja på mig när jag provade.

Ska det verkligen sitta så och vad ska man åka i när man har det på sig, typ mjukis byxor och t-shirt och ska man undvika jeans och tröjor med gylfar och knappar då det kanske kan orska skada på kroppen vid vurpa?

En bild på stället jag provade.

sx1suitred.jpg

Som flera andra påpekat.. åk dit o testa igen.. i kallingar o t-tröja.. du ska nog satsa på ett strl 48 istället.. skinnställen töjjer ut sig väldigt mkt.. nästan en hel storlek!! o speciellt om du ska köra på ett helställ!! annars så måste jag säga att de var ett grymt snyggt ställ!! :tummenupp

EazyD skrev:
Jag är 183cm 75kg. Var jag iaf för 2 månader sen. :tuttar
:va
Fan jag är typ 5 cm kortare och 5kg lättare än dig och jag har ett Alpinestars (TZ-1 Race) i stl 50, stället var dessutom begagnat och det satt tajt som satan över bröstet och ryggen när man tryckte i ett ryggskydd.

wonderwizard skrev:
har funderat på att köpa ett likadant själv... men har inte lyxen att ha butik i närheten... så jag kanske ska köpa via postorder :D

jag "tror" jag har storlek 50. .. jag e 183 cm 75-78 kg... hur stor e du ? så kan du ju prova ut ett åt mig :tummenupp

Jag har srl.52 är 179, 76 kg

Storlekar är nästan omöjligt att jämföra mellan personer och mellan olika fabrikat, det skiljer sig ju i benvidd, bröstvidd och liknande. Som sagt så ska du få in ett underställ och ryggskydd, mer ska du inte ha under. Jag har tunna shorts och t-shirt på sommaren, och underställ när det är vår och höst.

storlek??

Jag fattar inte hur ni kan ha så små skinnställ, själv är jag ca 181cm och väger omkring 84kg.
Har ett alpinestar SMX-2 raceställ i storlek 54, har provat ett i storlek 52 och var tvungen att be om hjälp att få av mig det (annars har det suttit kvar ännu).
Det är inte för "långt" heller, gör ont i kulorna när man står rakt.

Last edited:
Som de flesta påpekar här, kallingar och tunn tröjja + ryggskydd är det som ska få plats, om det promt är mer så får plastkortet plats i innerfickan hur tajt det än är... Jag gjorde det stora misstaget att lyssna på försäljaren när jag köpte mitt första ställ, satt som en säck efter nån månad. När jag böt upp mig på hoj passade jag på att skaffa annat ställ åxå, gick från strl 58 till strl 52... Är så gott som omöjligt att gå i, men gör jobbet mycket bra när man krypit ihop på tvåhjulingen.

// Wip

Men alltså.. om man köper ett ställ och det sitter som klistrat, dvs att ett skräddarsytt inte skulle sitta mycket bättre.... kan man då utgå från att man enligt standardena har en perfekt kropp :D

Jag har ett Halvarsson stl.54, tvådelat, som jag nött på sen -99, jackan passar fortfarande bra, men byxorna har växt säkert 4 nummer på bredden. När jag köpte det, så gjorde jag misstaget att prova jag med jeansbyxor under :3freak , och då satt det som gjutet, men nu skulle jag definitivt ha plats för en tredje skinka.
Iofs, så om jag köpt ett mindre ställ, så skulle ej ärmlängden räckt till, alltid ett problem när man är skapt som en orangutang. :rolleyes:
Nåväl, om stället känns bra när man prövar det första gången, så är det för stort, man ska lida den första tiden.

Mitt sitter PERFEKT då jag är så tunn! 65 pannor, då med mjukisar å tröja. Dock är det nån cm kort i byxorna, grymt irriterande så jag vill byta upp mig till annat märke eller större storlek.
Jag är 183 lång på 65-66 kg med AXO stl 50. Funderar på anant ställ i stl 50 eller stl 52. (52 brukar alltid vara för fetton jämfört med mig, men dom är ofta i rätt längd iaf :huvet )

/Daniel

HanneZ skrev:
ja har ett linne under, o sen har man ett par jeans o några badtofflar under passagerar sadlen :D

Om man ändå hade fått plats med så mycket :3freak
Jag får väl plats med ett par kalsonger ungefär :)

Lite mer strl-tips.
Är 177 cm o 70 kg
Testade ett Alpinestars Bostrom helställ i strl 52 = stort, speciellt över häcken, bra över axlar och bål.
Testade ett Alpinestars V4 2-del strl 50 = tight som f-n, knappt jag kunde få plats med ryggskyddet!

Ska ni köpa Alpinestars kolla upp

http://www.motorgoedkoop.nl/

TZ-1 race för Euro 700 inkl. frakt!! Ca 6300 skr :Bugar
Priset i Sverige ligger väl på ca 10000 kr??

Är 174 och väger ca 65kg. Köpte nyligen ett Clover VT-1000 i storleken 48.

Testade först med kallingar och t-shirt. Fick knappt luft. Men killen som jag köpte det av sa att det satt perfekt. Kände mig kutryggad då jag inte kunde stå rakt och försökte jag sträcka på mig så kändes det som om någon knäat mig i pungen. Tänkte nästan lämna tillbaka det och byta till ett stl. 50.

Nu ett par månader senare när jag använt det lite och gått runt i det i lägenheten så kan jag ha på mig shorts, t-shirt och ryggskydd.
Sitter som gjutet!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...