Skinnställ

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Skinställ

Var nyss hoss Lelles MC och provade mitt första skinställ.

Storleken var 50, det satt mycket tajt och kändes som att ryggen var lite böjd när jag försökte stå rakt. Bak i ryggen och rumpan så satt det inte så värst tajt. Säljaren sa att det skulle vara så och att det töjer ut sig ungefär en storlek efter ett tag. Knäpuckarna satt inte precis på knät men det skulle tydligen vara så sa försäljaren, satt lite under knät och nedre delen slutade en liten bit övanför fötterna.

Ps: Jag hade jeans och en tjocktröja på mig när jag provade.

Ska det verkligen sitta så och vad ska man åka i när man har det på sig, typ mjukis byxor och t-shirt och ska man undvika jeans och tröjor med gylfar och knappar då det kanske kan orska skada på kroppen vid vurpa?

En bild på stället jag provade.

sx1suitred.jpg

Om du kunde ha på dig jeans och en tjocktröja när du provade det, så är det antagligen för stor.

Prova ett 48 med endast kallingar o t-shirt (eller underställ istället) under o se.

Mitt ställ kunde jag inte ens ha en plånbok i inner fickan på när jag åkte hem... + att jag fick kramp i benen efter 10m :D

Men nu sitter det perfekt :)

Kör inte med Jeans och skit under! Gör som doktorn sa.
Det SKA sitta tajt som fan när det är nytt! Jag va på väg att byta till ett större men många här på SH avrådde mig från det. Vilket jag är väldigt tacksam för, för det sitter skitbra nu! (Nästan för stort tom)

Kalsonger och T-shirt (och ryggskyddet, såklart) ska rymmas under. Du ska inte kunna stå rak. Köper du ett för stort ställ kommer skydden att glida runt och inte skydda det de var avsedda att skydda.

EazyD skrev:
Var nyss hoss Lelles MC och provade mitt första skinställ.
Storleken var 50,

har funderat på att köpa ett likadant själv... men har inte lyxen att ha butik i närheten... så jag kanske ska köpa via postorder :D

jag "tror" jag har storlek 50. .. jag e 183 cm 75-78 kg... hur stor e du ? så kan du ju prova ut ett åt mig :tummenupp

wonderwizard skrev:
har funderat på att köpa ett likadant själv... men har inte lyxen att ha butik i närheten... så jag kanske ska köpa via postorder :D

jag "tror" jag har storlek 50. .. jag e 183 cm 75-78 kg... hur stor e du ? så kan du ju prova ut ett åt mig :tummenupp
Jag har stl 50 på mitt Dainese och är näst intill identisk med dig.

wonderwizard skrev:

Jag är 183cm 75kg. Var jag iaf för 2 månader sen. :tuttar

Vill själv köpa det skinstället, har pengarna men ska först titta runt efter ett begagnat i bra skick. ordinarie 13000kr, 9400kr EXTRAPRIS stog det på det idag.

Last edited:
det e en sak till jag undrar... vilket e BÄST helt eller två delat ställ ???

eller det e enbart en smaksak ?

wonderwizard skrev:

Jag satsar på ett helställ, har hört att det finns risk att jackan dras upp på 2 delat.

wonderwizard skrev:

Självklart är ett helt bättre ur säkerhetssynpunkt eftersom du slipper skarv i form av dragkedja.

Däremot är det lite praktiskt att kunna dela.

Med helställ finns ju inte risken att blixtlåset spricker och det delar sig, så det skyddar nog bättre!

Tänk på att ett helställ oftast är perforerat vilket gör det duktigt kallt.......Helställ för racing och delat för gata.........

Banco skrev:
Tänk på att ett helställ oftast är perforerat vilket gör det duktigt kallt.......Helställ för racing och delat för gata.........

Då är det alltså helställ som gäller. :yoparty

Shitbreak skrev:
Allvarligt? kör ni runt i bara kallingarna och en t-shirt under stället???

Är det varmt ute går det ju inte att ha mer. Då smälter man ju bort fullständigt.

I november hade jag dock fnutton lager för att inte dö, men det är en annan historia. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT