Skinnställ

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Har handlat ett nytt helställ för iår. Blev ett Lindstrand. Lagom för min budget. Mycke stretch och goa skydd. Ser ok ut.

Stället skall ju sitta tajt som fan från början vad jag fstått. Så långt allt ok. Ja allt sitter fan tajt på mej iofs....:D
Men det känns dött på nåt vis. Så där nytt o stelt. Det är obekvämt när inte skinnet är följsamt.
Hur gör man för att få det smidigt och sådär följsamt? Lädertvål och ett par timmar i sadeln eller som man gjorde med handskarna, en redig tur i regnet som knäckte in den läderbiten. Mjuka när de oljades in efter att de torkat.

Har ingen direkt lust att köra den där regnknäcken då det troligen inte är bra för skinnet liksom.
Hur gör ni andra?

Jag härdar ut tills ställer har blivit mjukt och fint. När säsongen är slut siter det perfekt och är helt sönder från alla vurpor så då får man börja om igen på ett nytt ställ. En evig on cirkel!

Ställ dig i duschen med det och sen ut o åk en tur... Eller sitt och torrbryt på hojen nån halvtimme eller så... :hihi

Annars funkar en tur när det regnar riktigt bra, då sitter det som smäcken sen..!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman