Skinnställ till tjockisar?

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Tjabba!

Undrar om någon av er har koll på nå märke som gör ställ till korta o tjocka människor?
Typ storlek 54 fast gärna med bredare lår o överdel....?

Kör med st.56 just nu men det släpar lite för mkt tycker jag!

mvh/Bivvo

går väl att skräddarsy eller sy om ett befintligt skinnställ?

Superbee skrev:
går väl att skräddarsy eller sy om ett befintligt skinnställ?

skräddarsy? låter dyyyyrt....nå företag som gör sånt?
Sy om kan jag inte.....inte själv iaf!

mvh/bivven

bivven skrev:

mvh/bivven

hmm jag vet inte vilka företag som skräddarsyr, men allt går om man har pengar :P

Jadu hör på firman där du köper skinnstället eller bara snacka med nån syjuntefirma?

Superbee skrev:
hmm jag vet inte vilka företag som skräddarsyr, men allt går om man har pengar :P

Jadu hör på firman där du köper skinnstället eller bara snacka med nån syjuntefirma?
Oki tack, ska forska lite.....

mvh/bivvo

bivven skrev:

mvh/bivven
Diverse skomakare brukar kunna sy om skinnställ.

Annars har http://www.jofama.se iaf förut kunnat skräddarsy ställ. Jag har en kompis som köpte ett Jofama i strl 62+, blev inte så fasligt mycket dyrare än en originalstorlek. Det var ju iofs för några år sedan och det finns säkert andra tillverkare som också värnar om kunder som inte passar in i standardmallarna.

Förresten: skulle någon se ett svart Jofama skinnställ (jacka + hängselbyxor) som är storlek 62+ så kan ni ju skicka ett pm till mig. En inte allt för vanlig storlek och just det här stället blev stulet för ca 1.5 år sedan.

Esquire skrev:
Diverse skomakare brukar kunna sy om skinnställ.

Annars har http://www.jofama.se iaf förut kunnat skräddarsy ställ. Jag har en kompis som köpte ett Jofama i strl 62+, blev inte så fasligt mycket dyrare än en originalstorlek. Det var ju iofs för några år sedan och det finns säkert andra tillverkare som också värnar om kunder som inte passar in i standardmallarna.

Förresten: skulle någon se ett svart Jofama skinnställ (jacka + hängselbyxor) som är storlek 62+ så kan ni ju skicka ett pm till mig. En inte allt för vanlig storlek och just det här stället blev stulet för ca 1.5 år sedan.

Med tanke på att jofama tillverkar just jacka + hängselbyxor i storlekar upp till 64 så vet jag inte om det där är så bra beskrivning på stöldgodset :)
Sen kan man enligt uppgift få större storlekar också, men upp till storlek 64 är som sagt standard på både jacka och byxor. Det kostar heller inget extra.

bivven skrev:
Undrar om någon av er har koll på nå märke som gör ställ till korta o tjocka människor?

Eller så kan du joina klubben som loosar volym så man kommer i de vanliga skinnställen, absolut billigast - kostar bara lite motivation, typ diabetes-2, för högt blodtryck eller nåt sånt. Enda nackdelen för mig var att fötterna växte från 42 till 43.5, dvs pga motionen. Skinnjackan fladdar betänkligt numera och skinnbrallorna sitter som 501 anti-fit. Hur fan ska det bli till våren?! :tomten

Hitta stövlar med stora vader är värst. Lindstrands måttbeställda Safety var de enda jag kunde få på mig - och de har slutat tillverkats efter att de la ut det på legotillverkning.

/HbA1c 5.3 och 65/110

Tom skrev:
Med tanke på att jofama tillverkar just jacka + hängselbyxor i storlekar upp till 64 så vet jag inte om det där är så bra beskrivning på stöldgodset :)
Sen kan man enligt uppgift få större storlekar också, men upp till storlek 64 är som sagt standard på både jacka och byxor. Det kostar heller inget extra.
Mmm... Just den modellen fanns inte i större storlek än 60 egentligen. Jag säger fanns för varken byxorna eller jackan tillverkas fortfarande. Det hela hade säkert varit betydligt mycket mera informativt om jag kunde namnet på stället också. :tungan

Men för att återvända lite till det som efterfrågades av trådskapare när vi ändå är inne på ämnet Jofama: Jofama har D-storlekar på en skinnjacka (Premium) och en skinnbyxa (Regular). Fast det är klart, det är ju inte direkt några kläder för att rejsa i. :tungan

http://www.jernbergs.se/

dom har måttbeställda ställ. Om du går in på mått-sidan så ser du att dom har en hel del mått dom går efter, så fan vore om det inte skulle bli perfekt.
Funderar själv på att köpa ett ställ där.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2