Skinnställ till svart hoj?

Om det nu är viktigt med estetik så låt det i alla fall inte gå före praktiskt användande. Tips: Svart, lätt att sköta.
Kom att tänka på hur det var när man själv började åka på bronsåldern. Då ville man att grejorna skulle vara omatchade och halvskabigga för annars kunde man lika gärna ha "BLÅBÄR" tatuerat i pannan.
Bara en reflektion, så där. Inget illa menat

Last edited:
haha men seriöst.. är det så farligt att fråga om tips på färg till utrustning?:D Något tabu över det hela?

"Backar långsamt ut ur rummet med ryggen mot dörren"

Trodde det var naturligt att ställa sådana frågor som nybörjare på ett MC-forum..

Tack ni goa killar som svarar seriöst iaf! :yoparty

grymt snygg hoj :tummenupp r6 ska de vara :),

hursomhelst, svart passar till allt likaså vitt, , men sen finns de färger som sticker ut och färger som gör att det sticker ut men på ett snyggt sätt osså. va tycker du passar bäst med svart? sj tycker jag vitt, eller vitt o lite rött, gult passar till svart men blir lite för mycket. jag tycker du ska satsa på ngt svart vitt eller bara vitt ser grymt snyggt ut, o lyssna inte på alla gnällspikar angående att det är svårt o tvätta bort smuts på det vita, visst det syns mer men tvål o vatten löser allt. lycka till med sökandet o lägg upp fler bilder på hojen :tummenupp

Ok om man vill ha snygg utrustning...

Du kan ju kolla om någon modeblogg eller liknande :rolleyes:

Vad händer om det stället som passar bäst inte riktigt matchar? Tar du det som passar sämre isf?

Ett enkelt svar? Svart funkar alltid...

Syns dåligt???
Allt syns dåligt i 200kmh!

Ok om man vill ha snygg utrustning...

Du kan ju kolla om någon modeblogg eller liknande :rolleyes:

Vad händer om det stället som passar bäst inte riktigt matchar? Tar du det som passar sämre isf?

Ett enkelt svar? Svart funkar alltid...

Syns dåligt???
Allt syns dåligt i 200kmh!

Högsta hastighetsgränsen i Sverige är 120 km/h:D

Alltså såhär är det, givetvis är passform, kvalitet och säkerhet nummer ett.. Men om man skulle råka ha två stycken ställ som båda känns bra på kroppen så kan man väl överväga det "snyggare"

Ångrar nästan jag ställde frågan överhuvudtaget hehe:)

Alltså såhär är det, givetvis är passform, kvalitet och säkerhet nummer ett.. Men om man skulle råka ha två stycken ställ som båda känns bra på kroppen så kan man väl överväga det "snyggare"

..eller vad som är "snyggare" enligt andra, i ditt fall.

grymt snygg hoj :tummenupp r6 ska de vara :),

hursomhelst, svart passar till allt likaså vitt, , men sen finns de färger som sticker ut och färger som gör att det sticker ut men på ett snyggt sätt osså. va tycker du passar bäst med svart? sj tycker jag vitt, eller vitt o lite rött, gult passar till svart men blir lite för mycket. jag tycker du ska satsa på ngt svart vitt eller bara vitt ser grymt snyggt ut, o lyssna inte på alla gnällspikar angående att det är svårt o tvätta bort smuts på det vita, visst det syns mer men tvål o vatten löser allt. lycka till med sökandet o lägg upp fler bilder på hojen :tummenupp

R6 is the shit! :fyllisar

Tycker stället du har på bilden där är jävligt snyggt, kan tänka mig ett sånt !

Högsta hastighetsgränsen i Sverige är 120 km/h:D

Köp det som sittter skönast,- funktion går före utseende:tummenupp
Mitt ställ är lite svart, lite gult, lite silver, lite vitt. (tror jag:va)

klart man får fråga om vad andra tycker passar... kanske kan få ett bra tips på nåt ställ man inte hört talas om eller så kanske någon annan här får ett tips. Om folk som läser tycker att det är fel att fråga, så skit i att svara då... eller så kan vi ha ett forum med 1 "relevant" fråga per vecka med 4000 som disskuterar samma sak. :glömdet

tro pelle att man skall se smutt ut när man fläskar yamaha på vägarna.:squid

tycker att du skall ha ett ställ som funkar med formspråket på din hoj, vilket för mig är liksom fartigt. som dom flesta sporthoj ställ är. sen är ju svart fett, men lite tråkigt om man är lite noob på hoj."känns som man får lite ghostrider förväntningar på sig" sen när man åker på en mc-träff så ser man några fler som har samma setup..helsvart,,det känns lite obekvämt, att känna sig så ospeciell :) sen om du vill ha nåt med grundfärg "svart tycker jag"med inslag utav andra färger rött eller vitt. så kan du alltid smälla på en klibba"nåt snyggt nummer"på tailen på hojen, eller några färggranna detaljer."(handtag t,ex) i samma färg så balanserar det liksom upp lite. det är vad jag tycker iallafall, hoppas det hjälpte lite

Jag förstår dig och har varit lite likadan själv!

Det finns många typer hojåkare men på sh finns några speciella stereotyper!

1. Matchade killen (dvs du)
Har som antyds matchande utrustning med hoj och gärna bromshandtag i coolfiber imitation, slip-on, eloxerade skruvar och en asball tankpad med en rökande dödskalle!

2. Körande killen.
Fortfarande mestadels gatåkare men som kommit på att shyssta sulor, fotpinnesatser och bandagar är det som pengar ska läggas på!

3.Raceputten
Precis vad det står en kille som sällan lämnar banan för att vandra med oss vanliga dödliga! Kan kännas igen på att en del utrustning och även hoj har märken av geografin...

4. Turboknarkaren
Känns igen på att abstinens framträder så fort omgivning inte flashar förbi i 250+ på slangen vilket brukar utbryta i diverse osammanhängande mummel om laddtryck, ic, dump mm.

5 Veteranen
Denna kan vara svårast att känna igen förutom att den brukar vara lite mer till åren men i övrigt kör vad som helst och som kan lika väl ha flong ny utrustning som en flanelloverall från tiden då "boktipset" sågs på tv...

Sen finns det ju mixar av de olika typerna...

Missförstå mig nu inte då jag faktist har matchande utrustning med hoj men det är för mig ingen nödvändighet!

Last edited:
satsa å design och passform! Det gjorde jag och skaffade mig ett skräddarsytt PSI ställ. Då kan du leka med modell, design färger men samtidigt få det med perfekt passform. Lite dyrare kanske än vissa men när det kommer till säkerhet och design så får det kosta lite tycker jag.
Till det så kör jag med Svartröda Sidi Vertigo samt deras svart röda race handske.

Mycket svart och rött och som sagt tidigare så spelar det inte så stor roll vad man har för färg för bilisterna ser ju oss ändå inte :)

Jeans och Tshirt funkar också bra ! Se bara till att inte drutta omkull.

Tack för många svar! Det jag funderade mest på var det här med om axelpartiet eller hjälmen borde ha någon tydlig färg (=inte svart) för att lättare synas i trafiken.. Iof, många här säger ju att man inte syns ändå =/

Vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg Aryey, men skönt att bli placerad i ett "fack" så jag slipper oroa mig för den saken:D hade nog gärna fixat eloxerade skruvar iof, men döskalle är inte min grej, är det ok?:)

Jag tycker du ska ha ett hudfärgat ställ, lila hjälm och gärna lite håriga stövlar! :tummenupp

Ser du dig själv och hojen utifrån när du kör så har du nog andra problem än att färgerna inte matchar, du kommer hursom inte lida av det speciellt länge... :rolleyes:

Måste du skriva en massa SKIT i alla trådar? :huvet
Det är OK att vara lustig och lite dryg nån gång ibland, men att spamma sönder samtliga trådar på SH i alla kategorier känns bra onödigt.

---------------------------------------------------------

Till trådskaparen;
Färgglada skinnställ gör sig jättebra till svarta hojar.
Vitt o svart är ju snyggt men fruktansvärt vanligt och tråkigt, ska du ändå ha en snygg/tråkig hoj kan du ha ett lite flashigare skinnställ.
Ett grön/svart Sweep kanske?

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!