Skinnställ problem!!

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Halloj, jag tänkte köpa ett nytt skinn nu och vill ha ett som sitter perfekt! Det är också det som är problemet! Jag tycker att dom flesta ställen, både delade och hela har för stora byxor! Med skor på så blir det väldigt mycket veck fast jag sitter på hojen!

Jag har provat alpinestars trackpants med passande jacka men jag undrar om någon har någon erfarenhet av byxa/jacka i olika storlekar. Dragkedjan går ju inte jämt ut t.ex. Och jag tycker även att ryggskyddet bara är i vägen för byxorna när dom inte riktigt sitter ihop med jackan! Något tips på fabrikat som generellt har mindre ben i sina ställ/större jacka?

Har ni något tips på vad jag ska göra så säg gärna till mig!!

Det är bara att inse att allas kroppar ser olika ut! Det finns ingen standard, även om "tillverkarna" tycks tro det! I princip alla jag känner syr om sina ställ eller har något de är missnöjda med... Det är bara att gilla läget. Om du vill sy om skinnet finns alltid AE-Tech i Tokholmen. :tummenupp

/FrökenW

watson skrev:
Det är bara att inse att allas kroppar ser olika ut! Det finns ingen standard, även om "tillverkarna" tycks tro det! I princip alla jag känner syr om sina ställ eller har något de är missnöjda med... Det är bara att gilla läget. Om du vill sy om skinnet finns alltid AE-Tech i Tokholmen. :tummenupp

/FrökenW

Vaddå? Är inte du perfekt? :confused: :D

Låter inte dumt att ha benen insydda - fixat å färdigt ;) !

Själv blir det nog till å göra nå't liknande eftersom sömmarna börjar gå upp på insidan av (vänster) knä (på skinnstället alltså).

okidoki!! Tänkte faktiskt aldrig på det! Kanske man ska kolla upp!! :tummenupp

Fast jag tycker dom brukar vara för långa i benen också, känns som det blir lite problem på just den punkten! Fast jag ska tänka på det nästa gång jag provar!! Tack så jätte mycket iaf!

enkelt !

du köper ju bara mitt skinnställ alpinestars p1 jacka strl 52 å trackpantbyxa strl 50 ...å vipps allt blir jättebra :tummenupp

Re: enkelt !

Mr.gixxer skrev:
du köper ju bara mitt skinnställ alpinestars p1 jacka strl 52 å trackpantbyxa strl 50 ...å vipps allt blir jättebra :tummenupp

Hehe, har kollat in just dom grejerna! Synd bara att du är snäppet större än mig =(

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!