Skinnställ probiker

Jo den ser helt klart intressant ut. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.
Jag har ett strlk 52. 175cm 85kg. Det satt som ett korvskinn när jag fick det men nu är det riktigt bra.

Men längdmässigt hade jag inte kunnat ah nåt mindre. Armar o ben sitter som det ska.

Maila dom så får du nog ut en tabell med mått o storlekar, jag tror att jag fick en ifrån fc-moto, så maila dom i värsta fall.

Jag har ett strlk 52. 175cm 85kg. Det satt som ett korvskinn när jag fick det men nu är det riktigt bra.

Men längdmässigt hade jag inte kunnat ah nåt mindre. Armar o ben sitter som det ska.

Maila dom så får du nog ut en tabell med mått o storlekar, jag tror att jag fick en ifrån fc-moto, så maila dom i värsta fall.

Jepp längden är problemet, Jag har 56a, är 185/82 (påväg neråt), och det är passligt på längden, men är lite jobbigt fladdrigt. Kommer ihåg då jag provade, så var 54an för kort, skar in i pungen och armar.

Jo den ser helt klart intressant ut synd att det är massa reklammärken påsydda bara. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.

Jag är 175cm, 61kg. Har st48 i mitt berik-ställ. Sitter perfekt på längden, men kunde varit lite tightare över ben och armar. 48 var det minsta som fanns i Beriks sortiment, så därför tog jag det. Hade 46 funnits hade det nog suttit bättre.

Jag provade ett probiker (modell glömt) det var jätteskönt på men skydd på armbågar, axlar och knän var inte hård modell utan bara lite grövre stoppning sen strasslade fodret sig när man skulle i och ur,,,,,,,,,, men som sagt snyggt satt bra.

Jo den ser helt klart intressant ut synd att det är massa reklammärken påsydda bara. Lite osäker på storlekarna men det minsta de har st48 borde ju sitta kvar, är 173cm runt 65kg.

med tanke på din vikt så antar jag att du är ganska smal, som jag :) beställde ett spyke delat strl 46 men det var för stort i ben och armar, längden var dock inget att klaga på.. men man kunde vrida armarna så att armbågsskydden satt i armvecken så jag lämnade tillbaka det.. tycker att du/ni borde prova innan ni beställer för ett skinställ ska inte sitta pösigt. Jag själv är 180/ 68 kg. Jag väntar tills nästa sesång då butikerna köper in alla storlekar så jag kan prova ut ett. Inte ens bike i trollhättan har tillräckligt många 48or/46or kvar :huvet

Någon annan för övrigt som vet ett märke som är väldigt smala i storlekarna?

med tanke på din vikt så antar jag att du är ganska smal, som jag :) beställde ett spyke delat strl 46 men det var för stort i ben och armar, längden var dock inget att klaga på.. men man kunde vrida armarna så att armbågsskydden satt i armvecken så jag lämnade tillbaka det.. tycker att du/ni borde prova innan ni beställer för ett skinställ ska inte sitta pösigt. Jag själv är 180/ 68 kg. Jag väntar tills nästa sesång då butikerna köper in alla storlekar så jag kan prova ut ett. Inte ens bike i trollhättan har tillräckligt många 48or/46or kvar :huvet

Någon annan för övrigt som vet ett märke som är väldigt smala i storlekarna?

http://www.dainese.com/index.php/se_en

Vart ett Probiker Speed st48, med probiker active dojjor och prx5 handskar. Fick hem det ca 1vecka efter order från louis.de så den sidan kan jag rekomendera billiga varor och frakten verkar ju inte vara dyrare än inrikes :-)

Vilken storlek tror ni jag behöver? Funderar på ett probike prx 2,3 eller 4.
Längd 182cm vikt 89kg.

Vågar jag erkänna?
Jag kör med stället.:)

Nu har mitt ställ ca 500mil bakom sig, och nu har dragkjedshållaren som man sätter fast byxa och rock med brustit vid ena länken, så snart brister andra och då måste man lägga dit nåt annat, typ järntråd eller gem. Annars ser jag inga bristningar i fogar lr liknande.

Ja, nu har jag idiotförklara mig, när jag inte kör med det dyraste a-stars stället.
Iofs. så är ju namnet "probiker" bara lite urlöjligt. :tungan :gnissla

Ett tips skomakare kan byta dragkedjor billigt och till bättre sort.

Nöjd med mitt iaf, storlek 52, jag är 170 cm å väger 77 kilo. Bra kvalité för pengarna :)

Bifogat

• DSC01732.jpg
    DSC01732.jpg
    230.3 KB · Visningar: 305
Last edited:
Verkar som om att jag valt rätt då! :)
Beställde ett PRX4 från MC-depån. Mailade dem först angående stället och frågade lite om exakta mått osv. Bara 20 minuter efter jag skickat iväg mailet ringer killen till min mobil och berättar allt jag ville veta. Himla bra service måste jag säga. Dock så har jag inte fått hem det än, men han nämnde då att de inte hade det i lager för tillfället (strl 48) så jag tror att det är därför det dröjer..

Kort fråga:
Hur vårdar ni era Probike PRX4-ställ med läderolja/vax/impregnering nu så här till vinter och hur fungerar det? ;-)

Tack, men nu var frågan till Probike PRX-4 som har "matt" läder bitivs. ;-)
(När jag frågade Ricken blev svaret "Det gör jag inte" :lol:)

Edit:
Så nu har jag kört Biltemas läderolja art.nr. 364523 på stället och det verkar fungera utmärkt. Jag har dock inte långtidstestat det angående ruttnande av sömmar etc.
Mattheten finns kvar i stället och jag upplever det som enkelt applicera olja med en trasa.

Last edited:
jag har provat ett pro-biker skinnställ men gillade inte det så jätte mycket, jäckligt bra pris men känndes klumpigt om man jämför med tex ett evo ställ visserligen så får man betala nästan det dubbla för evo men det är mycket skönare enligt mig :)

Nån erfarenhet av de befintliga ställem , Prx-6, Prx-9? Köper man prx-7 jacka och byxor så blir ju priserna som ett "märkesställ" på fcmoto. Prx-9 ser ju lite "Startrek" ut.

Fick hem mitt prx-7 idag. Har ingen erfarenhet av skinnställ innan men grejerna känns bra. Dock verkar dom vara lite små i storlekarna. Fick ta strl 54 i jacka när jag har ryggskyddet på. Sitter ju inte kanon tajt men det önskar jag inte heller, 52 kanske skulle suttit bra den också. Byxor 48, nog aningens för tajta. Inte runt magen dock:) men runt låren och det är lite svårt och krångligt att dra upp benen. Det är kanske så dom ska sitta och dom ger med sig efter ett tag, men det känns obekvämt nu. Ni som har prx-4, hur sitter era byxor?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT