Skinnställ med stretch

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Finns det något snyggt svart skinställ med mycket stretch över vaderna?
Jag har testat Alpinestar TZ1 och detta ställ var alldeles för tajt för mina vader.
I dag testade jag Arlen Ness Velocity och detta ställ satt dock mycket bra. Det negativa med detta ställ är att det sitter en puckel på ryggen, vilket förmodligen inte är så passande till min hojtyp, eller? :va

Last edited:
Köp ett du trivs med och be en skräddare om hjälp..

Elgasen skrev:
Det negativa med detta ställ är att det sitter en puckel på ryggen....
AHHHHH!!! :fatta! Svära i kyrkan!! :7peta Puckel för sporthojsfolk är vad spikskor är för friidrottaren, antingen gillar man puckel eller fransar!
Är du egentligen med eller mot oss?? :confused:

:hihi

Elgasen skrev:
Finns det något snyggt svart skinställ med mycket stretch över vaderna?
Jag har testat Alpinestar TZ1 och detta ställ var alldeles för tajt för mina vader.
I dag testade jag Arlen Ness Velocity och detta ställ satt dock mycket bra. Det negativa med detta ställ är att det sitter en puckel på ryggen, vilket förmodligen inte är så passande till min hojtyp, eller? :va

Jag har ett Alpinestars P1 som det är stretch på vaderna..

Jag har grymma vader så det var ett måste när jag letade ställ...

Bifogat

• stället.JPG
    stället.JPG
    8.6 KB · Visningar: 108
Gulsnabbtrajja skrev:
AHHHHH!!! :fatta! Svära i kyrkan!! :7peta Puckel för sporthojsfolk är vad spikskor är för friidrottaren, antingen gillar man puckel eller fransar!
Är du egentligen med eller mot oss?? :confused:

:hihi
han kör bandit :D

Jag får åka omkring med min gamla billiga sönderkörda hoj ett tag till tills jag har råd med en Z1000 eller likn. För tillfället är det ej min hoj som sätter gränsen hur fort det går på vägarna iaf... Nu var det skinställ jag frågade efter och inte någon ny hoj... :7peta
Någon som har något förslag?

Elgasen skrev:
Det negativa med detta ställ är att det sitter en puckel på ryggen, vilket förmodligen inte är så passande till min hojtyp, eller? :va

Puckeln är till för att skydda de översta kotorna i ryggraden, så det är skit samma vilken hoj du kör...

McFille skrev:
Puckeln är till för att skydda de översta kotorna i ryggraden, så det är skit samma vilken hoj du kör...
Ofalingen... trodde det enbart var för luftmotståndet...

sege skrev:
Vad har du för stockar till vader? Alternativt, ha stället innanför stövlarna. :martialar

Jag har stället innanför stövlarna, mitt goretex ställ är tajt över vaderna.
alla mina byxor är tajta över vaderna... har problem helt enkelt..

McFille skrev:

Japp, samt ge bättre aerodynamik och hindra alltför kraftig whiplash om huvudet kastas bakåt. Väldigt praktiskt sak det där... :) Skulle jag ha även om jag körde glidare! :D

Josafan skrev:
Känn dig inte ensam...det trodde jag med. :)

Luftmotstånd it is. Om den vore för att skydda mot whiplash skulle man nog ha nackkrage istället. Och vore den för att skydda nackkotorna, varför har den då så lite gemensamt med ett ryggskydd vad gäller konstruktionen? Namnet på engelska antyder något också, "aerodynamic fairing"...

ft skrev:
Luftmotstånd it is. Om den vore för att skydda mot whiplash skulle man nog ha nackkrage istället. Och vore den för att skydda nackkotorna, varför har den då så lite gemensamt med ett ryggskydd vad gäller konstruktionen? Namnet på engelska antyder något också, "aerodynamic fairing"...
Jag hävdar att den hjälpte lite vid min vurpa. Men nu var ju inte riktigt det tråden handlade om. Hurvida man har puckel kontra vilken hoj man kör är inte direkt heller nån punkt att hänga upp sig på.

Det är fräckt med puckel.

Att det är aerodynamiskt är som jag förstår och hört mestadels en myt...möjligtvis i GP 125 då vissa förare har ENORMA pucklar...gör antagligen lika mycket för toppfarten som aerodynamiska crashpuckar...

Dock så är det som sagt bra skydd mot översta kotorna (vilket innebär totalförlamning uppifrån och ner om de skadas), samt mot nackskador som TomK skrev...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025