Skinnställ + lås och bagage?

kawanin

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Hoj
-09 Kawasaki Ninja 250R
Ni som åker sporthoj med fullt skinnställ och ska åka ut på en tur och ta med er nycklar, telefon eller varför inte själva låset(skivbromslarm eller kedja osv), hur förvarar ni låset när ni åker iväg eftersom ni inte har några fickor på stället? har ni rygga? tröja med zipperficka?
Är intresserad hur ni löser detta för det är väl inte så jääkla coolt och åka med rygga..:yoparty

Telefon och nycklar samt plånbok i innerficka på stället. Skivbromslås i sadelfacket. :fakta

Ryggsäck med sådant du ej behöver tillgång till direkt t.ex. regnställ, midjeväska för nycklar, plånbok & mobil. Får du inte in låset under sadeln hamnar även det i ryggsäcken. En tajt ryggsäck stör inte mig eller någon jag känner där har du även vattenflaskan.
Enda problemet med kombinationen tajt skinnställ & ryggsäck är att få på/ av ryggsäcken. Jag brukar dra ut axelremmarna maximalt & knixa upp remmarna till arm bågarna för att sedan dra upp en rem i taget för att slutligen spänna upp remmarna igen; du gör på liknande sätt när du ska kränga av ryggsäcken. Ang. Cool faktorn finns det snygga ryggsäckar, det viktiga är att de sitter tajt mot kroppen & inte fladdrar. Själv har jag en klätterrycksäck modell mindre.

telefon, körkort, kontokort och garagenyckeln
är det enda som får komma in i mitt ställ, ska jag ha mer grejjer blir det ryggsäck.
vill inte ha nyckelknippor och andra saker som kan skada mig innanför stället

I stället, körkort och kontokort samt lösa sedlar och en liten mobil om det bara är en liten tur jag ska på. Annars blir det ryggsäck. Gammal och cool som f-n!

Ett alternativ är midjeväska fast på ryggen. Är och ser inte så dumt ut som man kan tro.

(Själv har man bara kört Offroad och Motard fram till för någon vecka sedan, så just nu är det Tyglappar (Gore-Tex/Condura) som gäller, men skinnställ är på ingång)

Körkort, kontokort, sedlar och mobil i innerfickan. Nycklarna i tändningen och låset under sadeln.

Last edited:
Jag ser att vissa har tur med att kunna få upp sadeln utan att skriva 4 skruvar. Skivbromslåsen får inte plats under passagerarsätet heller:huvet.

:) jag får fan in en matlåda eller en mjölkliter i kutsen på min gammelbläjd inkl skivlås och verktygssats. Vissa saker va bättre förr :fakta

Last edited:
Fan bryr sig om det är coolt eller inte att åka med rygga? Snarare vad som är behändigast egentligen man går efter, du kommer inte direkt med en Hello Kitty väska på ryggen utan mer troligen en svart och diskret väska? :)

Brukar låta allt vara i ryggsäcken ifall jag har med mig den, annars så blir det plånbok, mobil och nyckar i fickan, och hängläset hänger på fast på ena blinkern.

Ska man göra mer än bara motorcykel har jag ofta med mig en massa skit och då blir det nog alltid ryggsäck :/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT