Skinnställ, köptips?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har fått 6500kr till skyddsutrustning i julklapp :) Ska satsa 2-2500kr på hjälm (Vettigt?) och 4-4500 kr på ett beg skinnställ. Någon som har lite köptips? Helt eller delat? Märken man bör undvika? Tack på förhand :)
P.s Vad ska en liten spoling som jag (knappt 180cm, 60kg) ha för storlek?

Last edited:
cRoC skrev:
Har fått 6500kr till skyddsutrustning i julklapp :) Ska satsa 2-2500kr på hjälm (Vettigt?) och 4-4500 kr på ett beg skinnställ. Någon som har lite köptips? Helt eller delat? Märken man bör undvika? Tack på förhand :)
P.s Vad ska en liten spoling som jag (knappt 180cm, 60kg) ha för storlek?

Skit i märket, så länge stället är helt så skyddar det förhoppningsvis. Kommer alltid vara dom som säger " Det märket suger för där går sömmarna upp" osv, men det bästa skyddet är det du orkar dra på dig. Kolla på annonsdelen här, finns säkert nåt.

Köp en nitro racing hjälm säger jag. Jag är skitnöjd med min, dubbla D-ringar, sitter bra. Så länge det är en fiberhjälm = Go for it. 2000.- kostar dem, finns på
www.mitonga.se.

Therudeboy skrev:
http://www.flyingeagle.nu/shop.php?group=3 Köpt nåt sånt istället, ryggskydd kostar ju inte mycket och en bra hjälm. det klarar du på dom pengarna.

såg att en affär som kränger dom finns i ludvika!.. jag är där nu och hälsar på min släkt! kan ju gå och kika om det är något att ha!! för nya skinnställ för fyra papp låter ruskigt billigt.. :banana

Hm ja.. Kanske lite för billigt
Verkar nog vettigare att köpa ett begagnat för samma pris.

cRoC skrev:
Hm ja.. Kanske lite för billigt
Verkar nog vettigare att köpa ett begagnat för samma pris.

Vet inte det.. Vinstmarginalen på skinställ är VÄLDIGT hög. I USA kostar Alpinestar och arlen inte mer än 4000.- helt nya... Det kan säkert vara nästan lika bra. Det är märkesvaror!

Hm visst verkar det vara bra pris. Men med ett sånt ställ och en hjälm som jag tänkt mig har jag inte råd med ryggskydd.. Hittat ett fräsht ställ med ryggskydd för 4000kr :) Hoppas det är kvar.

håll koll på länken nedan...

Mitt ryggskydd kostade 500:- Så Ställ 4000, hjälm 2000, ryggskydd 500 =6500 :)

Chille skrev:
såg att en affär som kränger dom finns i ludvika!.. jag är där nu och hälsar på min släkt! kan ju gå och kika om det är något att ha!! för nya skinnställ för fyra papp låter ruskigt billigt.. :banana

Kolla om du känner för det :) funderar själv på ett ställ från dom när jag köper hoj, eller så tar jag in ett alpinestars från staterna.

cRoC skrev:
Köpte du ditt ryggskydd nytt? Trode de kostade uppåt 2000kr.

snåla inte på ryggskydd!! .. det kan vara det som avgör ett liv som grönsak eller inte.... även vid en skitvurpa. :fakta

cRoC skrev:
Köpte du ditt ryggskydd nytt? Trode de kostade uppåt 2000kr.

Köpte mitt nytt, här kommer ett kort på det. Iofs så är det till cross men skyddar lika mycket och bra som ett till mc, dom har ju trots allt samma konstruktion :)

Visst ska man inte snåla på prylarna, men 2000kr är lite väl att ta i. Det där för 500 kr verkar bra, kör på nåt liknande.. Verkar st 50 bra på mig? (180cm / 60kg)

Längden vet ifan men st50 på 60kg? jag har 52 och väger 85-90kg.

Vet att jag är lite räka :4skrika Men 48 är väl lite väl att ta i? Pappas gamla 50 ställ passar mig, och hans nya 52 ställ (Glidarställ) passar mig. Just nu kör jag i ett goretex 52ställ, lite väl rymligt.

cRoC skrev:
Vet att jag är lite räka :4skrika Men 48 är väl lite väl att ta i? Pappas gamla 50 ställ passar mig, och hans nya 52 ställ passar mig. Just nu kör jag i ett goretex 52ställ, lite väl rymligt.

Okej, men då är det ju bara att köra på den, men ett ställ anpassar ju sig lite efter dig själv.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park