Skinnställ, igen!

Tjalle

Helt "spikad"
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Stad???
Hoj
-04 Honda
När jag sålde r-hojen för ett antal år sen så gjorde jag av med stället oxå eftersom det var i princip slut. Nu skaffade jag hoj igen. Jag har tidigare aldrig haft ett allväderställ och köpte ett sådant. Funkar fint men jag saknar skinnstället. SÅ..jag har besökt ett par ställen i södertrakten på jakt efter skinn. Hade storlek 110 (1,93 o 95kg) Jag har kollat storleksguidar förr och vet att de flesta normalstrl inte passar just min kroppsstrl som är lång och "relativt" smal (magen har tydligen skaffat bygglov).

Höll på att glöma; någon bra näthandel där de kanske har ställ i strl 110. Har inte tänkt köpa för dyrt 5-9000:- ca.
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Fc-moto.de? Ingen egen erfarenhet därifrån, men många på forumet tror jag har handlat där.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Höll på att glöma; någon bra näthandel där de kanske har ställ i strl 110. Har inte tänkt köpa för dyrt 5-9000:- ca.
Fc-moto.de? Ingen egen erfarenhet därifrån, men många på forumet tror jag har handlat där.

Tyska Held har skinnställ storlek 110. Finns hos nämnda fc-moto.de bl.a. Kolla annars efter återförsäljare så du kan prov o kolla kvalitet m.m.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Prova ett Alpinestars-ställ. Brukar passa för långsmala.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Fc-moto.de? Ingen egen erfarenhet därifrån, men många på forumet tror jag har handlat där.

Helnöjd med köp därifrån. Jag har fått allt jag köpt och leverans direkt. Inget skinnställ. Men en massa andra grejor.

Har förstått att det inte alltid är så. Några på forumet har fått vänta länge och inte fått besked att det är restat tex.
 

Tjalle

Helt "spikad"
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Stad???
Hoj
-04 Honda
Tackar för informationen, kollade in fc-moto och där hade de ett Arlen Ness i storlek 110. Kollade Arlens storleksguide och enligt den skulle ett 110 vara "perfekt" för mig:). Utförsäljning på detta ställ=5000:- hemkört till dörr. Nu är frågan; vågar man köpa utan att prova? Fast det går ju att skicka tillbaks iofs.

Kollade även in PSI, om Arlen-stället inte skulle passa så blir det nog ett därifrån. Men 5000:- är 5000:-.
 
Last edited:

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Det där såg ut som väldigt fina ställ till vettiga priser.

Har någon handlat av dessa och hur är företaget att ha o göra med? Kan man åka ner till dom och låta dom måtta på plats så att det blir rätt mått?

M.v.h Mojja
Jag har handlat där och är riktigt nöjd. I butik finns ju nästan bara svarta och vita ställ = precis hur tråkigt som helst! Egen färgsättning rockar :rock

Självklart kan du åka dit och få måtten tagna och Magnus och Lisa är ena riktigt trevliga prickar :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Själv ca 193 cm och 100 pannor plus, strl 110?? För mig fungerar stl 58 ypperligt.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Det där såg ut som väldigt fina ställ till vettiga priser.

Har någon handlat av dessa och hur är företaget att ha o göra med? Kan man åka ner till dom och låta dom måtta på plats så att det blir rätt mått?

M.v.h Mojja

PSI gör ställ åt Karel Abraham och andra stora förare, så det är lugnt att köpa därifrån ska du se ;)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
louis.de har mycket "korta ben" (mer mage) och långa ben (lång smal) modeller iallafall i det delade sortimentet.

ÅF i Sverige är bla mc-depån i staffanstorp, dock med begränsad lagerhållning.

kolla louis.de, det går även att beställa direkt därifrån, eller kolla med MC-Depån vad som finns hemma.
 

Tjalle

Helt "spikad"
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Stad???
Hoj
-04 Honda
Förstår ditt problem.
1.93/74 kg :rofl
Jo, som sagt så har kroppen börjat bygga ut lite härvar så jag är lite fetare. Men att vara 1,93 lång kan ju inte vara något unikt i här uppe bland scanderna kan tyckas. Du får prova "ålaskinn":7peta. Snygg kawagusta förresten..
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Dom hade jag glömt, har han kvar på samma industriområde i S-torpet ff. Nu beställde jag i all hast ett ställ i strl 110 från fc-moto. Det är på väg, fick jag svar på ganska omgående. Hoppas det passar så jag slipper skicka tillbaks o klydda. Passar det inte blir det nog en runda till Mc-depån eller PSI.

YEPP, "bakom härliga hem" (har inte hetat herlige hem på lääänge nu...)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jo, som sagt så har kroppen börjat bygga ut lite härvar så jag är lite fetare. Men att vara 1,93 lång kan ju inte vara något unikt i här uppe bland scanderna kan tyckas. Du får prova "ålaskinn":7peta. Snygg kawagusta förresten..

Medelsvenson är väl runt 1.82 och halvtjock. Speciellt runt mitten.

Köpte ett måttbeställt för inga pengar.

Tack tack =)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top