Skinnställ...hur mkt töjer det sig??!

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
-
Köpte mig ett nytt skinnställ, provade det i butik och dom sa att det är den storleken man skall ha och att det töjer sig osv..

Blir lite osäker nu när man testat det på hoj första gången.
Visst stället e nytt och stelt, men det känns som att det är för litet över axlarna precis vid skydden. Det är iofs lite "luft" runt skyddet, men det känns ändå som skydden trycker axlarna neråt/bakåt...sen känner man ju hur man drar i dragkedjan mellan jackan/byxorna när man sträcker lite på sig på hojen...
Har jag köpt för litet eller det är fullkomligt normalt på ett nytt ställ?

Stället är ett 2-delat Dainese M4

jag har ett helställ o det töjde sig bara lite efter 2 månaders användning

Sätt dig på hojen och kööör! Det ska sitta som en Mamba kondom, dvs väääldigt tight! Det kommer att röja sig lite men framförallt så kommer skydden sitta bättre med tiden.

Jag körde 1 sässong innan mitt satt OK. Ut och plåga dig själv, det blir bättre!

Skål :tummenupp

// Ninja Lars

Låter som att det är precis lagom! :fakta va inte orolig det töjjjer sig!

Mitt krymper, särskilt på vintrarna. Tror inte djuret är helt dött och spjärnar emot för att slippa flugor, svett, regn och annat obehag. Det är den enda logiska förklaring jag kan komma på!

In. Denial

Mitt krymper, särskilt på vintrarna. Tror inte djuret är helt dött och spjärnar emot för att slippa flugor, svett, regn och annat obehag. Det är den enda logiska förklaring jag kan komma på!

In. Denial

Ja mitt med,,,,,,,,,,,,,,,, så jag brukar ta på mig skinnstället lägga mig i badkaret och grisa i mig pizza, hamburgare och öl som jag blir riktigt fet, sen är det bara att ta fram bullemitalanderna och vänta på att det ska torka. Saken är biff.

Lycka till. :tummenupp

All stretch i raceställen gör att de inte töjer sig jättemkt, men visst blir skinnet lite slappare endå.

Ja mitt med,,,,,,,,,,,,,,,, så jag brukar ta på mig skinnstället lägga mig i badkaret och grisa i mig pizza, hamburgare och öl som jag blir riktigt fet, sen är det bara att ta fram bullemitalanderna och vänta på att det ska torka. Saken är biff.

Ett geni, på min ära! Tränger dessutom fettet ut genom porerna måste ju smörjeffekten göra det lättare att komma ner i det motspänstiga lädret, (impregnering)?

Jo, skinnställ har en förmåga att krympa under vinterhalvåret :va

Idén med badkaret är dock inte dum då vått skinn verkar forma sig bättre än torrt, har gjort det med ett par stövlar en gång. Ner i ett varmt bad och sedan promenera runt ett tag, glöm inte att krypa ihop i "fosterställning" då stället ju ska sitta som ett extra hudlager vid körning. Glöm dock inte att fetta in stället ordentligt efter denna behandling, och gör gärna det ofta de första åren.

/R

Jag trodde att mitt skinnställ skulle töja sig mer på längden än vad det gjorde.
Jag har i och för sig bara använt det sen i slutet av februari, men sömmen i grenen gör fortfarande att jag får cameltoe :va. Det klämmer nåt enormt på mitt package!!

(skinnställ storlek 48, pojke 174cm kort, och stor ..... :D )

jag var helt säker på att jag köpt för litet ställ (berik odelat ), satt som korvskinn i början, och spände på som fan i skrevet:mad: men nu efter ett tag sitter det helt perfekt så kan bara konstatera att jag köpte helr rätt storlek:D betänk även att det inte spelar ngn roll om stället i fråga sitter halvdåligt då du står upp, det är då du sitter på hojen som har betydelse...

Köpte ett par nya Spidi-handskar i Stockholm i onsdags och de satt väl bra till 90%. På väg hem till Hallelujah-land så kom det två regnskurar och efter det satt de mycket bättre! :tummenupp Detta funkar även med skinnställ. Ut och kör i regn bara! ;)

Känguruskinn töjer sig inte lika bra däremot. Köpte ett tajt sånt i vinter och har duschat med det och stretchat men det ger sig inte mycket... :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti