Skinnställ Helt eller delat?!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Ni som har haft BÅDA, kan inte ni dela med er av erfarenhet..
Vilket kändes bäst..

/K.Luven

Delat är bäst av hojen och helt är bäst på hojen. Raceställen är ju formsydda för att sitta på hojen så i butiken är de väldigt obekväma då de dessutom är nya och stela men sätt dig på en hoj så förstår du vad jag menar. Blir bara raceställ i fortsättningen. :yoparty

Jag har haft delbart och kör nu med helställ och kan bara säga det att det är helställ som gäller numera.
Sitter mycket bättre på kroppen, och stannar man för en fika är det bara att ta av sig överdelen och låta den hänga, ser inte det som ett problem :)

Kan ju säga så här jag tveka i början och köpte Delat för jag tyckte det verkade bra att kunna dela det när man skall traska omkring. Men denna sesongen har jag inte delat det 1 enda gång... så därför är det lika bra att köpa Helställ anser jag eftersom det ändå är Säkrare.

Dessutom så har ryggskyddet en förmåga att fastna i skarven på delat ställ. :(

Helställen har ju mycket bättre passform och jag brukar inte lalla omkring i onödan i mcutstyrsel så för mig blev det bäst med helställ. Tror bara jag delade på mitt gamla delade en gång...

Jag har bytt från delat till helställ och ser bara fördelar (förutom att det är lite tajt i grenen när jag går upprätt...) Bättre passform och säkerhet är de bästa argumenten som jag ser det.

Har ett gammalt delat som jag dessutom kört omkull med när jag hade bara jackan och jeans. Lite skrapsår på ben och höfter, lite onödigt. Har helställ nu, blir aldrig nåt annat i fortsättningen. :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2